اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آمادگی مرز شلمچه برای خدمت به زائران اربعین

بیش از 100 هزار زائر از مرز‌ شلمچه تردد کردند/ استقرار 450 موکب در مسیر منتهی به مرز

مرز بین‌المللی شلمچه این روزها میزبان خیل عظیمی از زائران و محبان حضرت سیدالشهدا(ع) است که برای سفر به زیارت عتبات عالیات مرز شلمچه را انتخاب کردند.

بیش از 100 هزار زائر از مرز‌ شلمچه تردد کردند/ استقرار 450 موکب در مسیر منتهی به مرز

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، روند تردد زائران ایرانی و اتباع خارجه، خدمات درمانی و رفاهی به زائران توسط مواکب، انتقال زائران از طریق خط ریلی، جاده‌ای و دریایی و بازدید مسؤلان استانی و کشوری از مرز بین‌المللی شلمچه در بسته خبری زیر آمده است.

تردد یکصد هزار زائر اربعین حسینی 

بیش از یکصد هزار نفر زائر از روز اول ماه صفر تاکنون به قصد زیارت عتبات عالیات از مرز بین‌المللی شلمچه تردد کردند، این زائران با فعال شدن همه گیت‌های پایانه این مرز ترددی روان و آرام داشتند.

در روزهای آینده و با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی تردد زائران شتاب خواهد گرفت.            

تردد بیش از ۹ هزار تبعه خارجی

امسال همانند سال‌های گذشته زائران اتباع خارجه برای سفر به عتبات عالیات باید به مرز شلمچه مراجعه کنند، چرا که مرز شلمچه تنها مرز تردد برای اتباع خارجه است.

بر همین اساس در ایام اربعین حسینی ۹ هزار تبعه خارجی از کشورهای پاکستان، افغانستان، ازبکستان، آذربایجان و... از مرز بین‌المللی شلمچه تردد کردند.

استقرار ۹۰ دستگاه اتوبوس

برای انتقال زائران از پارکینگ شلمچه تا نقطه صفر مرزی ۹۰ دستگاه اتوبوس اختصاص پیدا کرده است که با توجه به تراکم جمعیت این دستگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.

شهرداری خرمشهر ۲۰ اتوبوس، شهرداری‌های آبادان و ماهشهر هرکدام ۱۰ اتوبوس و شهرداری شیراز ۵۰ اتوبوس را در مرز شلمچه مستقر کرده‌اند.

آغاز محدودیت‌های ترافیکی

برای برقراری نظم، امنیت و جلوگیری از مشکلات در مسیر تردد زائران اربعین حسینی در مسیر منتهی به مرز شلمچه محدودیت‌های ترافیکی آغاز و اعمال شد.

بر همین اساس تردد تمامی کامیون‌ها و تریلرها (به جز حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی) از روز پنجشنبه(سوم آبان) تا روز شنبه(دوازدهم آبان) در محور شلمچه ممنوع است.

اختصاص پارکینگ ۱۴ هزار هکتاری

امسال پارکینگی به وسعت ۱۴ هزار هکتار برای خودروهای زائران در مرز شلمچه ایجاد شده است تا زائران پیش از عزیمت به عتبات عالیات خودرو خود را در این مکان قانونی قرار دهند.

بر همین اساس بهای قرار دادن خودرو در این پارکینگ ۵ هزار تومان برای هر شبانه‌روز است.                                             

استقرار ۴۵۰ موکب خدمت‌رسان

امسال حدود ۴۵۰ موکب خدمت‌رسان و ایستگاه صلواتی در مرز بین‌المللی شلمچه و مسیر منتهی به این مرز برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی مستقر شده است.

این موکب‌ها روزانه دو وعده غذای گرم به علاوه میان وعده تقدیم زائران می‌کنند که در این موکب‌ها هزاران نفر مشغول خدمت‌رسانی هستند.

همچنین برای بازگشت زائران از عتبات عالیات تمهیدات لازمی از سوی موکب‌ها اندیشده شده و کار خدمت‌رسانی تا یک هفته بعد از روز اربعین حسینی انجام خواهد شد.

ارسال بیش از ۸۷۰ کامیون حامل تدارکات مواکب اربعین به عراق

از اول ماه صفر تاکنون بیش از ۸۷۰ کامیون حامل تدارکات و مواد غذایی مواکب از طریق مرز بین‌المللی شلمچه به عراق ارسال شد.

تردد کامیون‌های تجاری و صادراتی با درخواست عراق به دلیل ازدحام موجود در آستانه اربعین حسینی تا اطلاع ثانوی از مرز شلمچه ممنوع شد، اما با مذاکرات صورت گرفته میان دو طرف کامیون‌های حامل تدارکات و تجهیزات مواکب ارسال شد.

کشف ۱۳۰ ویزای جعلی

زائران برای سفر به عتبات عالیات باید گذرنامه و ویزای معتبری داشته باشند، در غیر این صورت امکان تردد وجود ندارد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

طی هفته گذشته ۱۳۰ ویزا جعلی در گذرگاه مرز شلمچه کشف شد و صاحبان این ویزا به شهرهای خود بازگردانده شدند، دریافت گذرنامه و ویزا از مراکز قانونی، معتبر و تعیین‌شده ضروری و لازم است.                                                                   

پذیرش ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بیمارستان صحرایی شلمچه

برای خدمات درمانی به زائران بیمارستان صحرایی مانند سال‌های گذشته در مرز شلمچه ایجاد شد و تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این بیمارستان پذیرش شدند.

بر همین اساس ۱۶۴ نفر بستری موقت و ۴۳ نفر به بیمارستان‌های پشتیبان اعزام شدند، در این بیمارستان ۴۶ پرستار در قالب گروه‌های چهارنفره مشغول ارائه خدمات‌ درمانی به زائران هستند.

بازدید مسؤلان لشکری و کشوری

هر ساله در آستانه اربعین حسینی مسؤولان کشوری و لشکری برای بررسی امکانات و مشکلات، همچنین بازدید از روند خدمت‌رسانی مواکب به زائران به مرزهای محل تردد زائران اربعین حسینی سفر می‌کنند.

بر همین اساس تاکنون سردار سید مجید میراحمدی نماینده ستاد نیروهای مسلح در ستاد اربعین، حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی نماینده ولی‌فقیه در نیروی انتظامی، سردار محسن فتحی فرمانده قرارگاه اربعین ناجا، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، سردار عباس‌زاده فرمانده انتظامی خوزستان از مرز شلمچه بازدید کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس، هشتم آبان ماه روز اربعین حسینی است و شمار زیادی از مردم با عبور از مرز شلمچه به قصد عتبات عالیات نام خود را در لیست زائران امام حسین(ع) ثبت می‌کنند.

گزارش از: محسن یوسفی

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول