اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: تصمیم آمریکا برای خروج از INF نشان از نیت واشنگتن برای آغاز رقابت تسلیحاتی دارد

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را انعکاسی از نیت واشنگتن برای آغاز رقابت تسلیحاتی دانست.

کرملین: تصمیم آمریکا برای خروج از INF نشان از نیت واشنگتن برای آغاز رقابت تسلیحاتی دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) نشان‌دهنده نیت این کشور برای آغاز رقابت تسلیحاتی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی کاخ کرملین با رد ادعاهای واشنگتن مبنی بر نقض این پیمان از جانب روسیه تأکید کرد که با این اقدام آمریکا، مسکو مجبور به اتخاذ اقداماتی برای تضمین امنیت خود است و «با وجود اعلام رسمی آمریکا، روسیه نیز به طور طبیعی به فکر تأمین منافع امنیت ملی خود خواهد بود».

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در ادامه ضمن اعلام اینکه واشنگتن رسما به مسکو اعلام کرده که قصد خروج از این پیمان را دارد، این اقدام واشنگتن را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: «این تصمیم در حقیقت اعلام طرح‌هایی برای ورود به یک رقابت تسلیحاتی از طریق توسعه تسلیحات مربوطه است».

پسکوف با اشاره به نشست شب گذشته میان «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت، آنچنان که در این نشست مشخص شد، آمریکا در نظر دارد تا فرایند رسمی مربوط به خروج از این پیمان را در آینده‌ای نزدیک آغاز کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه شنبه 28 مهر ماه روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند.

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» IMF ایالات متحده آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. روسیه تأکید کرده که تا زمان پایبندی آمریکا به این پیمان پایبند می‌ماند، اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سال گذشته گفت هر اقدامی که آمریکا درباره این توافق انجام دهد با حرکتی مشابه تلافی خواهد شد.

روسیه هنوز درباره دیدار آتی میان ترامپ و پوتین تصمیم نگرفته است

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در ادامه تأکید کرد، «ولادیمیر پوتین» آماده انجام دیدار با همتای آمریکایی خود است اما هنوز تصمیم قطعی در این رابطه اتخاذ نشده است هر چند که این موضوع مکررا در گفت‌وگوهای روز گذشته با مشاور امنیت ملی آمریکا مطرح شد.

پسکوف در این رابطه گفت: «ما قطعا آمادگی داریم. به طور کلی موضوع دیدارهای متقابل مکررا مطرح شده اما تا کنون هیچ تصمیم خاصی در رابطه با این موضوع اتخاذ نشده است. همانطور که می‌دانید، 11 نوامبر به عنوان تاریخ احتمالی دیدار میان رؤسای جمهور دو کشور در پاریس و در حاشیه نشست‌های چندجانبه مطرح شده است. حالا ما باید تدارکات برای برگزاری این نشست چندجانبه را انجام دهیم».

پوتین و ترامپ در تاریخ 16 جولای (25 تیرماه) در هلسینکی پایتخت فنلاند برای نخستین بار در یک دیدار از پیش برنامه‌ریزی شده دوجانبه دیدار کردند. دیدارهای قبلی روسای جمهور دو کشور پیش از آن در حاشیه اجلاس‌های بین‌المللی انجام شده بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول