اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

چه نمایش‌های جدیدی ببینیم؟

«کودک مدفون» و «توهم یک نویسنده» در دو فرهنگسرای پایتخت

ابتدای هفته در عرصه هنرهای نمایشی با کارهای جدیدی همچون «چسب‌هایش»،‌ «از کجا آمدیم»،‌ «جان گابریل بورکمان»، «کودک مدفون» و «توهم یک نویسنده» آغاز می‌شود.

«کودک مدفون» و «توهم یک نویسنده» در دو فرهنگسرای پایتخت

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، در هفته پیش رو در آبان ماه چند روز انتهایی به دلیل شهادت امام رضا(ع)، رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن عسکری برخی از اجراها به صحنه نخواهد رفت و برخی سالن‌ها نیز اجراهایشان را تعطیل خواهند کرد.

اما برخی از نمایش‌های جدیدی که به تازگی اجرایشان را شروع کرده و یا در سالن‌های مختلف آغاز می‌کنند بدین شرح هستند:

*چسب‌هایش در تئاتر باران

 نمایش «چسب‌هایش» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا سجادیان هر روز ساعت ۱۸:۴۵ در تئاتر باران روی صحنه می‌رود. این نمایش با بازی سینا کرمی، الهه افشاری، بهادر آذری، ناعمه علمی نژاد روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ترجیح میدم با کتونی بجنگم به جای اینکه با چکمه فرار کنم.»این نمایش، کاری از گروه تئاتر روژدا است که پیش از این «نارنجیغ»، «قایقانع»، «مونولیزر» را روی صحنه برده‌اند.

*مونولوگ «پیام» در عمارت روبرو

مونولوگ «پیام» که فصل اول از مجموعه اجراهای «کولاژینکف» به کارگردانی سینا بالاهنگ است تا ۱۵ آبان ماه در عمارت روبرو روی صحنه خواهد بود. این مونولوگ ۱۰ دقیقه‌ای که در گالری شماره‌ دو مجموعه‌ عمارت روبرو به اجرا درمی آید پیامی‌ است به خودمان در آینده؛ آینده‌ای که در آن، زمان و زندگی را جور دیگری درک می‌کنیم.

فصل اول مجموعه اجراهای «کولاژینکف» با نام «پیام» از ۹ تا ۱۵ آبان ماه ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود و بقیه مونولوگ های این مجموعه با نام های دیگری اجرا خواهند شد. این نمایش در هر اجرا میزبان پنج نفر خواهد بود

*از کجا آمدیم

نمایش «از کجا آمدیم» ویژه کودک و نوجوان به نویسندگی مهدی چاکری و کارگردانی محمد عاقبتی برای پاسخ به یکی از مهمترین سوال‌های کودکان ویژه‌ مخاطبان۴ تا ۸ سال از دوازدهم آبان ماه ۲۰ آبان اجرایش را هر شب ساعت ۱۸ آغاز می‌کند.

بازیگران و بازی‌دهندگان عروسک: محمد هادی عطایی، الکا هدایت هستند.

*کودک مدفون در فرهنگسرای ارسباران

نمایش «کودک مدفون» به نویسندگی سم شپارد و ترجمه و دراماتورژ مسلم آئینی و کارگردانی نیما ذاکر از دهم آبان ماه اجرایش را هر شب ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران (سالن شماره ۲، استاد ذوالفقاری) آغاز کرده است.  ژانر این نمایش جنایی است.

*جان گابریل بورکمان

نمایش جان گابریل بورکمان به نویسندگی هنریک ایبسن و ترجمه بهزاد قادری و طراحی،‌کارگردانی سعید کریمی از دهم آبان ماه هر شب ساعت ۲۰/۳۰ در تالار مولوی سالن اصلی به صحنه می‌رود.

بازیگران نمایش امیرحسین سرداریان، شادی شاه علی، فائزه امیری، ابوالفضل سلحشور، مبین سپاس زاده، مریم حاجی زاده، معصومه دهقان نژاد، نگار نقش نژاد هستند.  بانکدار سابق نروژی به «نام جان گابریل بورکمان» به دلیل فساد مالی راهی زندان می‌شود و تمامی اموال وی توسط دولت وقت مصادره می‌شود. او پس از رهایی از زندان با همسر و فرزندش در خانه معشوقه سابق‌اش زندگی می‌کند. او خود را به مدت ۸ سال در اتاقی حبس می‌کند و اتفاقاتی پس از آن رخ می‌دهد.

*قبس در مهرگان

نمایش «قبس» نویسنده شیما اسدی و کارگردانی مسعود ترابی از دهم آبان ماه اجرایش را در سالن شماره دو مهرگان هر شب ساعت ۱۹:۳۰ اجرایش را آغاز کرد. بازیگران نمایش شیما اسدی، مهدی کاسه ساز، رضا زنده جاه، شبنم گودرزی، حسین میلانی، مریم بابایی و سامی رهبر، علی فرزانه پور، پریا مهدی پور، آذین فهیمی، نرجس تاجیک، فریبا موسوی، صادق اطمینان، عرفان اکبرزاده، حامد مقدم، سید امیرحسین سید اسماعیل، سمیه قدیمی، شهرزاد شوشتری، سالار قدیمی، ارمیا خندان هستند.

درباره این نمایش آمده است شش روایت... شش جوان... شش درد مشترک... سوختن شما می‌دونین قبس یعنی چی؟؟؟

* توهم یک نویسنده

نمایش «توهم یک نویسنده»‌ به نویسندگی و کارگردانی هدایت نیکو از دهم آبان ماه اجرایش را هر شب ساعت ۲۱ در فرهنگسرای ابن سینا با بازی محمد حسن اسکندری، مجید برومند، نگار عابدین، هومن شجاعی و تهیه کنندگی هدایت نیکو به صحنه رفته است. داستان از این قرار است که درباره به یک نویسنده با توهم شهرت و نحوه برخورد با خیانت در هرکس و قدرت توهم در یک نویسنده خلاق.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول