اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ کشتار کودکان یمنی را به «نابلدی» سعودی‌ها در استفاده از تسلیحات ربط داد

رئیس‌جمهور آمریکا در توجیه حمله مرگبار هجدهم مردادماه عربستان سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر «ضحیان» با 51 کشته گفته که دلیل این حمله «نابلدی» سعودی‌ها در استفاده از تسلیحات بوده است.

ترامپ کشتار کودکان یمنی را به «نابلدی» سعودی‌ها در استفاده از تسلیحات ربط داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای فارس، رئیس‌جمهور آمریکا که همواره از مخالفان توقف فروش سلاح به ریاض بوده، حالا در یک مصاحبه مدعی شده که دلیل کشتار ۴۰ کودک زیر ۱۵ سال در حمله عربستان سعودی به اتوبوس حامل آنها در شهر «ضحیان»، «نابلدی» سعودی‌ها در استفاده از تسلیحات بوده است.

هجدهم مردادماه بعد از انتشار خبر  حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر «ضحیان» در استان صعده،  وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که بر اثر جنایت ائتلاف سعودی، ۵۱ کشته و ۷۹ تن دیگر زخمی شده‌اند که ۴۰ تن از کشته کودک زیر ۱۵ سال بودند (جزئیات بیشتر).

حالا رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با پایگاه «آکسیوس»، به سوالی درباره این حمله و اینکه آیا همچنان خواهان ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی است، پاسخ داد و ادعا کرده که دلیل این حمله نابلدی سعودی‌ها در استفاده‌ از تسلیحات بوده است.

«دونالد ترامپ» در حالی این اظهارات را مطرح کرده که 27 مردادماه شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی تأیید کرده بود بمب مورد استفاده ائتلاف سعودی برای حمله به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی، توسط آمریکا به عربستان فروخته شده است (جزئیات بیشتر).

رئیس‌جمهور آمریکا درباره حمله مرگبار ریاض به اتوبوس کودکان یمنی در «ضحیان» گفت: «در واقع(آن حمله) توسط افرادی انجام شد که نمی‌دانستند چطور از سلاح استفاده کنند که البته وحشتناک است».

وی افزود: «من فکر می‌کنم وضعیت ناگواری است. من واقعا از دیدن آنچه بر اتوبوس و کودکان اتفاق افتاد، تنفر داشتم، آنچه اتفاق افتاد یک نمایش خوفناک بود».

خبرنگار آمریکایی از ترامپ سوال کرد که آیا از نظر شما آمریکا باید فروش تسلیحات به ائتلاف بهر هبری عربستان سعودی در جنگ یمن را متوقف کند؟

ترامپ که در ماه‌های اخیر همواره از قراردادهای هنگفت فروش سلاح آمریکا به عربستان سعودی دفاع کرده، در پاسخ به این سوال گفت: «ما در حال حاضر داریم خیلی به دقت به موضوع یمن نگاه می‌کنیم. ما داریم خیلی خیلی به دقت موضوع یمن را بررسی می‌کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «من قطعا درباره مسائل خیلی زیادی با سعودی‌ها صحبت خواهم کرد اما قطعا نمی‌خواهم شاهد افرادی باشم که بلد نباشند از سلاح‌ها استفاده کنند و به اتوبوس‌های حامل کودکان شلیک کنند».

ادعاهای تازه ترامپ در شرایطی صورت گرفته که او به رغم فشارهای قانونگذاران ارشد هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره درباره لزوم توقف فروش تسلیحات به عربستان سعودی، بارها گفته است که حاضر نیست قرارداد 110 میلیارد دلاری تسلیحاتی با ریاض را متوقف کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول