اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اراضی پس کرانه تجاری سه بندر توسعه می‌یابد/ رونق حمل و نقل کانتینری بین کشورهای حاشیه خزر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رونق حمل ونقل کانتینری بین کشورهای حاشیه خزر، گفت: اراضی پس کرانه‌های تجاری سه بندر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره) توسعه می‌یابد.

اراضی پس کرانه تجاری سه بندر توسعه می‌یابد/ رونق حمل و نقل کانتینری بین کشورهای حاشیه خزر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اجلاس آموزش لجستیک و زنجیره حمل و نقل امروز با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا در تهران آغاز به کار کرد.

در این مراسم 16 نفر از مقامات ارشد بخش حمل و نقل اتحادیه اروپا در سازمان بنادر و دریانوردی ایران در تهران حضور یافتند.

«نقش زنجیره تامین در حمل و نقل دریایی»، «نحوه عملیات بندری در ایران و اتحادیه اروپا»، «تحلیل و بررسی خدمات حمل و نقل دریایی و بندری و خدمات لجستیک در ایران و اروپا»، «ایمنی و محیط زیست دریایی و نقش آن در زنجیره تامین کالا» و «هوشمند سازی بنادر و پنجره واحد خدمات بندری و دریایی و تاثیر آن در زنجیره حمل و نقل» از مباحث مربوط به این اجلاس است.

این مراسم همچنین با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و اعضای هیأت عامل و کارشناسان این سازمان برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: 230 میلیون تن در سال ظرفیت بنادر تجاری ایران است و در حال حاضر سالانه رقم حمل و نقل دریایی 300 میلیون تن مواد نفتی و غیرنفتی است.

محمد راستاد افزود: ایران از نظر ناوگان تحت پرچم جزو کشورهای مهم منطقه و جهان محسوب می‌شود و 1.1 درصد ناوگان جهانی تحت پرچم را به خود اختصاص داده است. این سهم ایران را جزو 20 کشور اول جهان کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، روند فعالیت‌ها و ارتقاء حمل و نقل کانتینری در کشور رشد خوبی داشته و در روزهای آینده شاهد تجهیز و تکمیل بندر شهید رجایی به 12 جرثقیل گندتری کرین با 104 میلیون یورو سرمایه‌گذاری و همچنین 15 دستگاه RTG هستیم.

راستاد افزود:‌ظرفیت نفت و بارگیری در بندر شهید رجایی در حال حاضر 2 میلیون تن TEU است. برنامه توسعه‌ای ترمینال 3 بندر شهید رجایی در حال انجام است و با تکمیل این پایانه ظرفیت این بندر به 8 میلیون TEU می‌رسد.

وی ادامه داد: ایران دسترسی مناسبی به آب‌های آزاد دارد و در مسیر مهم دالان‌های ترانزیتی منطقه است و همین موضوع ایران و مدل‌های حمل و نقل کشور را از نظر توسعه ترانزیتی به امری مهم تبدیل کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به تازگی با مذاکرات صورت گرفته به موافقت‌های خوبی برای توسعه دالان‌های ترانزیتی رسیده‌ایم که موافقتنامه با هند و افغانستان در بندر چابهار از آن جمله است.

راستاد افزود: بندر چابهار در منتهی علیه جنوب شرق تهران قرار دارد و قابلیت تبدیل شدن به محور کانونی شرق را داراست، چابهار حلقه اصلی بین کشورهای اقیانوس هند، افغانستان و هند به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تشکیل اولین شورای هماهنگی موافقتنامه چابهار گفت: به زودی شاهد حضور اپراتور هندی در بندر چابهار خواهیم بود که با سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری به مدت 10 سال در قالب قرارداد BOT کار خود را آغاز می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ایران در زمینه فعالیت‌های دریایی امروز با 16 نماینده اتحادیه اروپا همکاری دارد که امیدواریم با روابط مناسبی که با اتحادیه اروپا ایجاد شده است همکاری‌ها گسترده‌تر شود.

راستاد همچنین از رونق حمل و نقل کانتینری بین کشورهای ساحلی خزر خبر داد و گفت: توسعه اراضی پس کرانه‌های تجاری به بندر چابهار شهید رجایی و امام خمینی (ره) در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول