اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

انگور ملایر به عنوان میراث جهانی کشاورزی ثبت شد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: انگور ملایر به عنوان میراث جهانی کشاورزی ثبت شد.

انگور ملایر به عنوان میراث جهانی کشاورزی ثبت  شد

محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر از پایان یافتن قطعی فرآیند ثبت جهانی انگور ملایر به عنوان میراث جهانی کشاورزی طبق ضوابط جیاس خبر داد و اظهار کرد: این دستاورد مهم ملی و منطقه‌ای می‌تواند بسترساز رونق شهرستان در حوزه اقتصاد کشاورزی شود.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات همه فعالان این حوزه برای ثبت جهانی انگور ملایر، این توفیق را دسترنج کشاورزان و باغداران شهرستان ملایر برشمرد و حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی، استاندار همدان فرمانداری، کارشناسان و دست‌اندرکاران امر را از جمله مهمترین دلایل تسریع و ثمربخشی فرآیند ثبت جهانی انگور ملایر بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی شناسایی بیش از پیش ظرفیت‌های شهرستان با اتکا به فرصت‌های ایجاد شده و تلاش مضاعف برای ایجاد ارزش افزوده در چرخه تولید کشاورزی، صنعتی را از اولویت‌های اصلی در شرایط کنونی دانست.

وی با اشاره به ثبت ملی مبل و منبت و ثبت جهانی انگور ملایر در دو سال اخیر، خواستار همراهی و همدلی افزون مسوولان برای بهره‌گیری از ثمرات این رویدادها در عرصه عمران و آبادانی متوازن شهرستان شد.

گفتنی است ثبت جهانی انگور ملایر پس از جلسات و نشست‌های مختلف با بدنه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی و مهیا شدن الزامات موضوع طبق ضوابط جیاس آغاز و با سفر کارشناسان فائو به ملایر در مهرماه، ادامه یافت و ثبت جهانی انگور ملایر در ابتدای آذرماه 9 محقق و به زودی به طور رسمی  اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول