اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عباسی در گفت‌وگو با فارس:

لزوم شروع مطالبه‌گری مردم از مسئولین در نمازجمعه و تسری به جامعه/ پیشنهاد ازغدی اخلاقی و صحیح است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مطالبه‌گری مردم از مسئولین در نظام اسلامی امری لازم است گفت: باید از فرصتی که ستاد اقامه نماز جمعه برای گزارش مسئولین به مردم نهایت استفاده را کرد.

لزوم شروع مطالبه‌گری مردم از مسئولین در نمازجمعه و تسری به جامعه/ پیشنهاد ازغدی اخلاقی و صحیح است

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص اظهارات حسن رحیم‌پور ازغدی در سخنرانی‌اش در نماز جمعه هفته گذشته تهران مبنی بر لزوم مطالبه‌گری مردم از مسئولین در تریبون‌های نماز جمعه گفت:‌ پیشنهادات، اظهارات و سخنرانی آقای رحیم‌پور ازغدی کاملاً اخلاقی است و باید مسئولین از تریبون‌های نماز جمعه در خصوص عملکرد دستگاه تحت مدیریت‌شان به مردم گزارش دهند.

وی افزود: باید از فرصتی که ستاد اقامه نماز جمعه برای مسئولین و مردم ایجاد کرده در خصوص مطالبه‌گری نهایت استفاده را کرد. ضمن اینکه نماز جمعه تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و مردم ضمن مطالبه‌گری از مسئولین می‌توانند آنها را در ادامه مسیر مدیریت‌شان کمک کنند ضمن اینکه مسئولین هم باید گزارشی از عملکردشان را به مردم ارائه دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: اگر مدیری عملکرد مثبتی داشت باید در تریبون نماز جمعه از او تقدیر کرد. ضمن اینکه در خصوص شفاف‌سازی و گزارش‌دهی به مردم هم باید مسئولین خود پیش‌قدم شوند.

عباسی اظهار داشت: مردم کشورمان نیازمند آرامش و رفاه اجتماعی و اقتصادی هستند و مسئولین هم باید اقدامات اساسی برای رفع مشکلات مردم انجام دهند. لذا اظهارات بیان شده در نماز جمعه نباید صرفاً شعاری باشد و صورت مسئله پاسخگویی مسئولین و مردم پاک شود.

وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی فرصت پاسخگویی به عملکرد وزرا و مسئولین وجود دارد و نمایندگان شورای اسلامی هم به واسطه وظایف قانونی خود و نمایندگی ملت شریف ایران از مسئولین در خصوص عملکردشان مطالبه‌گری دارند و برهمین اساس به سؤالات و ابهامات نمایندگان پاسخ می‌دهند. لذا مطالبه‌گری مردم از مسئولین صرفاً در نماز جمعه نیست بلکه در تمامی ارکان نظام از جمله مجلس شورای اسلامی هم وجود دارد.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه‌گری مردم از مسئولین درباره عملکردشان باید ضمن حفظ حریم معنوی نماز جمعه فضا را به سمتی نبرد که منجر به تخریب جایگاه مسئولین شود و آنها را ناامید کند. ضمن اینکه نمازگزاران جمعه باید پس از اقامه نماز و داشتن ره‌توشه معنوی اطلاعات روز سیاسی و... جامعه را هم داشته باشد. البته باید مراقب آسیب‌های که به تریبون نماز جمعه وارد شود هم بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول