اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

گام نخست پاکستان و چین برای حذف دلار؛ استارت با 327 میلیون یوآن

یک شرکت خصوصی در پاکستان برای واردات از چین 327 میلیون یوآن پرداخت کرد و با این اقدام تجارت با پول ملی بین دو کشور کلید خورد.

گام نخست پاکستان و چین برای حذف دلار؛ استارت با 327 میلیون یوآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد،پاکستان و چین برای کاهش انحصار دلار تجارت با پول ملی را به صورت رسمی آغاز کردند.

یک شرکت خصوصی در پاکستان برای واردات از چین 327 میلیون یوآن پرداخت کرد و تجارت با پول ملی بین دو کشور کلید خورد.

وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد از چندی پیش دو کشور در تلاش بودند تا از انحصار دلار خارج و با پول ملی تجارت کنند که سرانجام شرکت‌های خصوصی در این زمینه وارد عمل شدند.

دولت چین با ارائه 20 میلیارد یوآن به پاکستان موافقت کرد بنابراین اسلام‌آباد می‌تواند تا 20 میلیارد یوآن واردات از پکن داشته باشد و مبلغ آن را با پول ملی چین پرداخت کند.

چندی پیش بانک مرکزی پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد به تجار و بازرگانان اجازه می‌دهد تا از ارز یوآن در مبادلات دوجانبه با چین استفاده کند.

شرکت‌های خصوصی و دولتی هر دو کشور می‌توانند از یوآن در تجارت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه استفاده کنند، همچنین بانک مرکزی هم قوانین و مقرراتی را برای تسهیل استفاده از یوآن تصویب می‌کند.

براساس آمارهای پاکستان، میزان واردات این کشور از چین با رشد چشمگیر از ۱۲.۱ میلیارد دلار به ۱۴.۱۳ میلیارد دلار افزایش یافته است، ضمن اینکه صادرات به چین هم رشد داشته و از ۱.۵ میلیارد دلار به ۱.۷ میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول