اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیگیری دوم سوژه مردم: عدم تکمیل جاده پرتردد چادگان به اصفهان

فارس من| فرماندار چادگان: با تلاش مشارکتی در حال تکمیل محور چادگان به اصفهان هستیم

فرماندار چادگان گفت: با همراهی شورای اداری شهرستان و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر چادگان، اداره راه و شهرسازی، سازمان عمران زاینده‌رود، منابع طبیعی و اداره راهداری مقرر شد زیرسازی جاده چادگان به اصفهان انجام شود.

فارس من| فرماندار چادگان: با تلاش مشارکتی در حال تکمیل محور چادگان به اصفهان هستیم

علی استوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان درباره عدم تکمیل جاده پرتردد چادگان به اصفهان (اینجا بخوانید)  اظهار کرد: جای تأسف است که تنها شهرستانی که هنوز جاده آن به مرکز استان دوبانده نشده است، این شهرستان است، در این زمینه پیگیری‌هایی پیش‌ازاین انجام شده بود.

فرماندار چادگان ادامه داد: اعتباری برای این جاده در سال گذشته پیش‌بینی نشده بود و میزان بودجه آن صفر بود، این پروژه از طریق نماینده و فرمانداری و استانداری اصفهان نیز پیگیری شد و با پیگیری‌هایی نیز که در تهران انجام شد، در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی 3 راهکار برای این جاده پیش‌بینی شد که اولین راهکار احداث تونل هست که با توجه به اعتبارات فعلی و شرایط کشور خیلی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: پروژه پیشنهادی دوم احداث یک محور از آبگرم و جاده قدیم بوده که آن‌هم به دلیل منتهی شدن به گردنه سرخ از سوی کارشناسان مورد استقبال قرار نگرفت و راه‌حل سوم تعریض یک یا دو محور در داخل گردنه است تا جاذبه کوهستانی و طبیعی آن نیز حفظ شود که محدوده‌ای از همین بحث تعریض نیز در شهرستان تیران و کرون واقع‌شده است که همراهی مسؤولان آن شهرستان را طلب می‌کند.

استوار با اشاره به تسریع بخشی به عملیات تکمیل باند دوم جاده چادگان به اصفهان گفت: با همراهی شورای اداری شهرستان و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر چادگان، اداره راه و شهرسازی و سازمان عمران زاینده‌رود و منابع طبیعی و اداره راهداری، مقرر شد با مشارکت مجموعه شهرستان زیرسازی آن انجام شود، چراکه این محور اعتبار استانی یا ملی ندارد و این پروژه به‌صورت دیون در حال پیشرفت است.

فرماندار چادگان تصریح کرد: متعاقب سفری که به تهران انجام شد، جلسات مرتبط با ابنیه فنی این مسیر و به‌ویژه 22 دهنه پل آن انجام شد.

در ادامه صادق حاجی نیز در این خصوص اظهار داشت: 7 کیلومتر از این باقیمانده این محور در حوزه استحفاظی شهرستان چادگان است که باید دوبانده شود، ابتدا باید ابنیه آن تکمیل‌شده و سپس عملیات زیرسازی و آسفالت آن انجام شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی چادگان افزود: طبق پیگیری‌ها در سال 95 قراردادی را با یک شرکت برای احداث 22 دهنه بااعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد ریال بستیم که 21 دهنه آن تا به امروز احداث‌شده  یک پل دیگر باقی‌مانده که تا پیش از نوروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به عملیات زیرسازی این محور نیز تصریح کرد: این پل‌هایی نیز که احداث‌شده ردیف‌های ملی و استانی بوده، اما اعتبار آن صفر بوده است و حدود 160 میلیارد ریال در این محور تاکنون هزینه شده که 3 میلیارد ریال آن را توانسته‌ایم پرداخت کنیم و مابقی آن در بخش دیون پیمانکار رفته است.

حاجی ادامه داد: با توجه به عدم وجود ردیف بودجه ملی و استانی، مقرر شد طبق تفاهم‌نامه آسفالت را راه و شهرسازی انجام دهد و زیرسازی را شهرداری چادگان و سازمان عمران زاینده‌رود انجام دهد.

رئیس اداره راه و شهرسازی چادگان بابیان اینکه قرارداد آسفالت این محور نیز امضاشده است، بیان کرد: سه ماه پیش این قرارداد انعقاد شده است و مشکلی بابت تأمین قیر نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهرداری چادگان و سازمان عمران زاینده‌رود تعهد خود در قبال این محور را انجام دهند، تیر یا مرداد عملیات آسفالت‌ریزی را آغاز خواهیم کرد.

حاجی عزم مسؤولان شهرستان را برای تکمیل این شهرستان جدی دانست و افزود: در بحث گردنه نیز طرح‌های مطالعاتی انجام‌شده و مقرر شد تا اعتبار آن از طریق نمایندگان دو شهرستان چادگان و تیران و کرون پیگیری شود، چراکه این پروژه بعد از گردنه به اعتباری بالغ‌بر 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ضرورت دارد ردیف ملی برای آن تعریف شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی چادگان از نماینده مردم در مجلس خواست تا در ردیف‌دار کردن این محور در بودجه تلاش کند و افزود: امیدوارم مشارکت شهرداری و سازمان عمران سریعاً به نتیجه برسد تا این هفت کیلومتر زیر محور ترافیکی برود.

موضوع نیمه‌تمام ماندن جاده چادگان به اصفهان یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «عدم تکمیل جاده پرتردد چادگان به اصفهان» است.

انتهای پیام/63086/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول