اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  اطلاعات عمومی و دانستنی ها

نتیجه آزمایش اچ‌آی‌وی شرط پذیرش در دانشگاه‌های روسیه

آموزش عالی روسیه اعلام کرد: پذیرش دانشجویان زیمباوه در دانشگاه‌های این کشور منوط به ارائه جواب آزمایش اچ‌آی‌وی است.

نتیجه آزمایش اچ‌آی‌وی شرط پذیرش در دانشگاه‌های روسیه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از «universityworldnews»، آموزش عالی روسیه اعلام کرد: پذیرش دانشجویان زیمباوه در دانشگاه‌های این کشور منوط به ارائه جواب آزمایش اچ‌آی‌وی است.

اقدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روسیه برای الزام جوابیه این آزمایش در پرونده تحصیلی توسط فعالان این بیماری در زیمباوه محکوم شده است.

کارشناسان بهداشتی و محققان دانشگاهی روسیه تأکید می‌کنند، توجه جهانی به این مسئله مهم است و اطمینان از سلامت دانشجویان به میزان قابل توجهی می‌تواند منجر به کاهش آمار افراد مبتلا به آن شود. 

آموزش عالی روسیه همچنین تأکید کرده است، نتیجه منفی آزمایش ابتلا به ویروس ایدز باید توسط یک مقام رسمی و عالی‌رتبه بهداشت زیمباوه صادر شود.

شورای ملی ایدز زیمبابوه گفت: درحالی‌که مردم تشویق به بررسی وضعیت خود در ارتباط با ویروس اچ‌آی‌وی می‌شوند، انجام این آزمایش با توجه به قوانین زیمبابوه داوطلبانه است.

آمارها حاکی از آن است که منطقه آفریقایی سازمان جهانی بهداشت بیشترین آسیب دیدگی ناشی از ایدز را داشته است. به طوری‌که تا سال 2017 میلادی 25.7 میلیون نفر از مبتلایان به اچ‌آی‌وی در این منطقه زندگی کرده و بیش از دو سوم مبتلایان جدید در سطح جهانی در این سال نیز در همین منطقه بوده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول