اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

اعتراض دانشجویان؛

دانشگاه‌های انگلیس «شفافیت مالی» ندارند

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که کمتر از نیمی از شهریه دریافتی از دانشجویان صرف امور آموزشی می‌شود و دانشجویان به عدم شفافیت مالی دانشگاه‌ها معترض هستند.

دانشگاه‌های انگلیس «شفافیت مالی» ندارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ایندیپندنت، گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که کمتر از نیمی از شهریه دریافتی از دانشجویان صرف امور آموزشی می‌شود و دانشجویان به عدم شفافیت مالی دانشگاه‌ها معترض هستند.

به گفته دانشجویان انگلیسی: «برای آموزش عالی تنها چیزی که اهمیت ندارد آموزش درست و استاندارد به دانشجویان است؛ آنها مبالغ زیادی را به عنوان شهریه دریافت می‌کنند و در ازای آن هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهند».

دانشجویان که به شرایط کنونی معترض هستند می‌گویند: ما می‌خواهیم بدانیم پولی که ما به دانشگاه پرداخت می‌کنیم کجا خرج می‌شود و چه اموری مهم‌تر از آموزش دانشجو در آموزش عالی وجود دارد.

پژوهشگران مؤسسه سیاست آموزش عالی (HEPI) دریافتند، دانشجویان رضایت ندارند شهریه پرداختی آنها برای امور کارکنان اداری یا جذب دانشجویان صرف شود. 

دانشجویان خواهان کیفیت بهتر اساتید، تجهیز شدن آزمایشگاه و کتابخانه و بهبود کیفیت غذای دانشگاه هستند.

این گزارش از دولت، تنظیم کننده‌ها و موسسات خواست تا تغییراتی را برای افزایش شفافیت در استفاده از شهریه‌های پرداختی توسط دانشجویان ترتیب دهند.

آمارها نیز حاکی از آن است که مبلغ شهریه طی یک دهه گذشته با بیش از دو برابر رشد مواجه بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول