اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

لطفا تعطیل نباشید ۳۲- آخر هفته ای در آخر سال

همه چیز این کوچه قرینه است

این آخر هفته می‌توانید برای مادرتان مادری کنید، در کوچه قرینه پایتخت قدم بزنید و با هدیه شادی به کودکان محروم، خود را به مسجدی از جنس نور دعوت کنید.

همه چیز این کوچه قرینه است

سمیه دهقان زاده- دومین آخر هفته آخرین ماه سال، حال و هوای جالبی دارد، بعضی ها در پی تمام کردن کارهای وعده داده شده و انجام نشده اند، بعضی دیگر در فکر خرید و نو شدن، تعدادی هم خوشحال از نزدیکی بهار و امید به داشتن امنیت کار و بارشان. خلاصه، دغدغه‌های پایانی سال تمامی ندارد و تنها چیزی که به سرعت در حال گذر و تمام شدن است، عمر من و شما و لحظات با هم بودن است. پس بیایید این آخر هفته های پایانی سال را غنیمت شمارید و در حد توان از کنار هم بودن لذت ببرید، البته پیشنهادهای ما هم برای این ایام پابرجاست و خواندنش خالی از لطف نیست.

 

یک روز مادر مادرتان باشید

میلاد حضرت فاطمه(س) و مقارن با آن روز زن و بزرگداشت مقام مادر، در چند روز گذشته اتمسفر فضای این ایام را پربرکت کرده و حتما بسیاری از شما به مادرهایتان سر زده‌اید و با هدیه‌ای و تشکری آنها را خوشحال کرده‌اید، اما ممکن است خیلی‌ها هم جشن این روز را برای آخر هفته دپو کرده باشند و در فکر کاری متفاوت برای خوشحال کردن مادرهایشان باشند.

برای این دسته از افراد با ذوق و خلاقیت، ما هم پیشنهادی ویژه داریم. چطور است پنجشنبه یا جمعه که جمعتان جمع بود، یا حتی فقط خودتان بودید و مادر، به او بگویید که لازم نیست امروز کاری انجام دهد و از پخت ناهار و نظافت و تا هر چه در توان دارید برایش انجام دهید. البته بیشتر و بهتر از همه، رو به رویش بنشینید و به حرف ها و درددل هایش گوش دهید، مهم نیست کودک و نوجوانید یا خودتان مادرید یا حتی پدر! در هر سن و شرایطی که هستید اگر هنوز از نعمت مادر داشتن  بهره‌مندید، یک روز مادرِ مادرتان شوید و برایش مادری کنید، خواهید دید که چه دلی شاد می‌کنید و چه خاطره‌ای در این آخر سال به یادگار می‌گذارید، ضمن اینکه روزی همین هدیه را بدون شک از فرزند خود دریافت خواهید کرد.


این هفته #تو_هم_بازی

حال که بحث حرف‌های خوب و کارهای خوب است و بساط خرید هم حسابی پررونق، چه خوب می شود خود و بچه هایتان را به کاری جذاب و خیر و پرفایده دعوتید کنید. خیلی دور و دیر نیست، کافیست در کنار اسباب‌بازی‌هایی که برای بچه‌ها و نوجوان‌هایتان می‌خرید یک اسباب‌بازی نیز برای کودکی دیگر در نظر بگیرید؛ کودکی که شاید کمتر به ذهنش رسیده می تواند اسباب‌بازی داشته باشد و با آن بچگی کند.

می گویید کجا و چگونه؟ جواب ساده و سر راست است، بعد از اینکه دلتان را به دریا زدید و اسباب‌بازی را تهیه کردید تا ۲۲ اسفند وقت دارید به خیابان ایران زمین شهرک قدس روبه‌روی بیمارستان بهمن، فرهنگسرای ابن سینا بروید و با اهدای هدیه پر از مهربانی‌تان در پویش هدیه اسباب‌بازی به بچه‌های کم‌بضاعت شرکت کنید. اگر سخت‌تان است اول با   شماره‌های  ۸_۸۸۳۶۶۳۶  تماس بگیرید و زمانی که برایتان راحت‌تر است به فرهنگسرا سر بزنید. راستی عالی می شود بچه‌هایتان علاوه بر خریدن اسباب‌بازی در اهدای آن هم شریک شوند، این اسباب‌بازی ها قرار است از ۲۳ اسفند بسته‌بندی شده و به بچه‌های محروم بشاگرد برسند و آنها بیشتر از اسباب بازی، لبخند و شادی را هدیه بگیرند.

 

در کوچه قرینه پایتخت دور دور کنید

برنامه کلی کار و فکر خوب که ردیف شود، جذاب می‌شود هدیه‌ای هم از سر این همه افکار مثبت به خود دهید و جایی از تهران را کشف کنید و در آن قدم بزنید که پیش از این شاید فقط از کنارش عبور کرده‌اید و با دقت به آن نگاه نکرده‌اید.

این بار قرار است در کوچه قرینه تهران قدم‌زنان آرامش بگیرید. کوچه لولاگر در خیابان نوفل لوشاتو کوچه عجیب و غریبی است. اول و آخرش در دارد و همه ساختمان‌ها در آن شبیه به هم و قرینه هستند، به همین دلیل هم به آن متفاوت‌ترین کوچه پایتخت می‌گویند.

به خیابان حافظ  که برسید، وارد خیابان نوفل لوشاتو شوید ۵۰ قدم آن طرف‌تر و قبل از اینکه به سفارت فرانسه برسید، کوچه لولاگر پیش روی شماست، جایی که هنوز ساختمان‌های آجری با بهارخواب‌های دل‌انگیزش به قوت سابق  باقیست. پای ساختمان‌های مرتفع کمتر به آن باز شده و حتی ساکنانش هم، همان ساکنان قدیمی‌اند.

به آنجا که بروید پیتزا فروشی قدیمی حتما توجه تان را به خود جلب می کند و کافه ای مدرن در دل قدمتی از تهران قدیم. البته گفتن ندارد که عکس های یادگای قشنگی هم می‌تواند نصیبتان شود که فاصله‌اش  برای محقق شدن رسیدن به کوچه قرینه تهران است.کوچه لولاگر که جزو آثار ثبت شده میراث فرهنگی است، عمری طولانی و قصه‌ای خواندنی دارد. سال ۱۳۱۷ محمد باقر لولاگر و برادرش شریک بوده و هر دو خیر، با بخشی از سرمایه کوچه لولاگر را می خرند، برادرمحمد باقر لولاگر از آنجا که نماینده برادرش است، به رسم امانت‌داری، مشابه هرچیز که برای خود ساخته، یکی هم به همان شکل و به کمک استاد حسن بنا در طرف دیگر کوچه برای برادر دور از وطنش می‌سازد. اینطوری می‌شود که کوچه قرینه پایتخت شکل می‌گیرد و ساختمان‌هایی با بهارخواب و درختانی متقارن یکی بعد از دیگری ساخته می‌شود.

 

دعوتید به مسجدی از جنس نور

اما اگر خیلی مذاقتان با در و دیوار پایتخت عجین نیست و چیزی فراتر از  این می‌خواهید. خب اهل دل‌های خانه، دوست یا فامیل را جمع کنید که قرار است به یکی از بهشتی‌ترین نقاط دنیا بروید؛ مسجد جمکران.

به جاده قم که بزنید، درست در ۶ کیلومتری شهر قم به طرف جاده کاشان در نزدیکی روستای جمکران، این مسجد آسمانی پیش روی شماست. مسجدی که خشت خشت فیروزه‌ای آن، یادآور امام زمانمان است که همه چشم  انتظار آمدنش هستیم.

بنا شدن این مسجد روایتی دارد بس موثق و شنیدنی. بیش از هزار سال پیش در شب سه شنبه 17 ماه مبارک رمضان، فردی صالح به نام حسن مثله جمکرانی به دستور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرا خوانده می‌شود. در همین مکان فعلی مسجد، حضرت را با جمعی از همراهان ملاقات می‌کند و دستور بنای مسجد با تشریفات خاص را دریافت. او برای اجرای این امر اقدام و مسجد مقدس جمکران را بنا بر جزئیات اوامر حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) احداث می‌کند.

مسجدی مقدس که در آن می‌توانید  ساعاتی را با عزیزانتان در قدمگاه عزیزترین خدا باشید، نماز تحیت و نماز امام زمان(عج) بخوانید، با خود و خدا خلوت کنید، از ورودی های شمالی یا جنوبی وارد شوید خیلی فرق نمی‌کند چراکه با ورود به شبستان وسعت هزار متری‌اش برایتان حکم دنیای دیگر پیدا می‌کند که جان می‌دهد برای راز و نیاز.  اگر قسمت و همت و دعوت به شما روی آورد، دعا برای فرج فراموشتان نشود.

 

 روز و روزگارتان پر برکت و به شادی

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول