اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

خانلری در گفت‌وگو با فارس:

سازمان تعزیرات در کنترل بازار عملکرد خوبی نداشته/ فرهنگ نخریدن اجناس گران را ترویج کنیم

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس با تأکید بر اینکه متأسفانه دستگاه‌‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات در کنترل افسارگسیختگی بازار عملکرد خوبی نداشته‌اند، گفت: اگر تعزیرات می‌توانست عملکرد مناسبی از خود نشان می‌داد و فرهنگ مردم در عدم خرید اقلام گرانقیمت را در کنار این موضوع داشتیم، می‌توانستیم از این مرحله عبور کنیم.

سازمان تعزیرات در کنترل بازار عملکرد خوبی نداشته/ فرهنگ نخریدن اجناس گران را ترویج کنیم

کارن خانلری ماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره توصیه‌اش به دولت و سازمان‌های نظارتی در آستانه عید نوروز و لزوم نظارت بر بازار گفت: مکانیزم کنترل بازار، اجناس و قیمت‌های آن را به هیچ متوجه نمی‌شوم، چرا که مادامی که مردم ما با هر قیمتی و با قرض گرفتن از دیگران تلاش می‌کنند که اجناس خود را در شب خریداری کنند، به نظر می‌رسد که هیچ کنترلی در کشور جوابگو نخواهد بود. 

وی افزود: اگر کنترلی در بازار وجود داشته باشد، با وجود حرص و طمع برخی مردم برای خرید اقلام آن هم با هر قیمتی که شاید بسیار بیشتر از قیمت واقعی آن قیمت‌گذاری شده است، به نظر می‌رسد که راهی عبث را خواهیم رفت. 

ماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ فرایند نظارت بر بازار امری دو طرفه است، چرا که ملت و دولت (دستگا‌ه‌های نظارتی و وزارتخانه‌ها) باید در خصوص کنترل بازار و توأمان با یکدیگر تصمیم‌گیری کرده و تصمیمات را اجرایی کنند. 

خانلری خاطرنشان کرد:‌ با تأکید بر اینکه باید فرهنگ لازم در بین مردم به  منظور عدم خرید اجناسی که گران شده‌اند را به وجود آورده و همگی بر اجرای دقیق آن مصرّ باشیم، که همین امر در کشورهای خارجی جواب داده و منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود، نه اینکه با حرص و طمع و تشکیل صف و هجوم برای خرید اقلام در راستای نیت شوم سوداگران و سوءاستفاده‌کنندگان گام برداریم. 

وی تأکید کرد: باید در بین مردم بزرگ ایران این بحث ملی به ویژه در ایام فعلی که فشارهای اقتصادی و بازار رها شده است، این امر را بیشتر رعایت کنیم و اجازه ندهیم سودجویانی که در شب عید قیمت‌ها را بالا برده‌اند به اهدافشان برسند، به همین دلیل است که می‌گویم نباید مردم برای خرید اجناس بالاتر از قیمت مصوب، صف تشکیل داده و حرص و طمع داشته باشند. 

ماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه متأسفانه دستگاه‌‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات در افسارگسیختگی بازار و قیمت اجناس عملکرد خوبی نداشته است، افزود: اگر سازمان تعزیرات می‌توانست عملکرد مناسبی را در خصوص قیمت اجناس و نظارت بر بازار از خود نشان می‌داد و فرهنگ مردم در عدم خرید اقلام گرانقیمت را در کنار این موضوع داشتیم را می‌توانستیم از این مرحله عبور کنیم. 

خانلری با بیان اینکه باید همه ایرانیان و همه شهروندان در وضعیت فعلی کمک‌حال کشور باشیم و نمی‌توان فقط دولت را در چپاول اقتصادی مقصر دانست، افزود: باید از فرهنگ برخی مردم کشورهای خارجی در عدم خرید اجناسی که گران شده است،به منظور کاهش قیمت آن تبعیت کنیم و از آنها الگوگیری کنیم.

وی گفت:‌ در برخی اعیاد و مناسبت‌های خاص که فروشندگان کشورهای خارجی از سودهای خود کم کرده و می‌کوشند تا همه آحاد مردم بتوانند از شادی‌های اعیاد و جشن‌ها استفاده کنند و به هیچ وجه کاهش قیمت‌ها در آن کشورها با فشار دستگاه‌های نظارتی صورت نمی‌گیرد بلکه فرهنگ آن کشورها این‌گونه رشد کرده است، اما متأسفانه چند سالی است در ایران چنین موضوعی کاملا برعکس دنبال شده است.  

وی تصریح کرد: وظیفه ملی همه ما شهروندان ایرانی آن است که برای گسترش شادی‌هایمان در جشن‌ها و اعیاد، قیمت‌ها را کاهش داده و از سودها کم کنیم و سپس با حمایت از دستگاه‌های نظارتی، کنترل بر بازار را داشته باشیم. 

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی به ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «پیگیری گرانی چند برابری اجناس» ، «دولت کی میخواهد مشکل نظارت بربازار راحل کند؟ارتباط این مسئله باافزایش دلاروتحریم ها چیست؟!» و «افزایش قیمت کالا ربطی به تحریم ندارد» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول