اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مقام لیبیایی: امارات در کشورهای عربی فتنه‌انگیزی می‌کند

رئیس شورای عالی دولت لیبی از مواضع اتحادیه عرب و امارات در خصوص لیبی انتقاد کرد.

مقام لیبیایی: امارات در کشورهای عربی فتنه‌انگیزی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد المشری» رئیس شورای عالی دولت (نهاد پارلمانی و مشورتی) لیبی تأکید کرد که «موضع اتحادیه عرب جانبدارانه و بیشتر متمایل به حکومت نظامی در لیبی است و این بر خلاف تلاش‌های سازمان ملل و هیأت آن در این کشور است».

المشری روز پنجشنبه (دیروز) در یک کنفرانس خبری در مقر سفارت لیبی در تونس گفت: «اتحادیه عرب به یکی از ادارات وزارت خارجه مصر تبدیل شده است و "صلاح‌الدین الجمالی" فرستاده آن هنوز به طرابلس نیآمده و با دولت وفاق ملی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، دیدار نکرده است».

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، المشری تأکید کرد که آنها هرگز برقراری آتش‌بس را نمی‌پذیرند بلکه نیروهای حفتر باید عقب‌نشینی کنند و حفتر جنایتکار نیز به سزای عمل خود برسد.

وی همچنین بر ضرورت پایان دادن به نهادهای موازی، مشارکت در همایش جامع ملی، تدوین قانون اساسی و سپس برگزاری انتخابات تأکید کرد.

المشری تصریح کرد که دولت وفاق ملی از اقدام ‌نظامی پرهیز کرده و پس از گذشت چند سال جنگ برای همه روشن شد که هیچ راه‌حل نظامی در لیبی وجود ندارد.

وی اشاره کرد که طمع قدرت حفتر باعث شد که وی راه‌حل نظامی را بر سیاسی ترجیح دهد.

المشری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «امارات عربی متحده و مشخصا دولت ابوظبی برای فتنه‌انگیزی و فساد در کشورهای عربی با هدف ممانعت از گسترش دموکراسی در این کشورها تلاش می‌کند».

وی افزود که خودروهایی که نیروهای حفتر در عملیات‌های نظامی خود از آن استفاده می‌کنند، اماراتی و مهمات این نیروها نیز ساخت مصر است.

درگیری نیروهای شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) لیبی وارد شانزدهمین روز شده است.

فرماندهی نیروهای شرق را ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر بر عهده دارد که از حمایت عربستان سعودی و امارات برخوردار است و فرماندهی جبهه غرب را نخست‌وزیر فایز السراج رئیس دولت «وفاق ملی» در طرابلس بر عهده دارد. 

حفتر به پشتیبانی ریاض، ابوظبی و قاهره قصد دارد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. حفتر، جنگ علیه طرابلس را عملیات آزادسازی طرابلس نامیده و السراج نیز برای مقابله با این حمله، عملیات نیروهای خود را «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) نامیده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول