اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

انفجارهای سپاه در مناطق سیل‌زده براساس مصوبه شورای تأمین بود/ برخورد قاطع با اهمال‎کاران سیل گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه اقدامات نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش در مناطق سیل‎زده گلستان مانند ایجاد شکاف، انفجار و ... براساس مصوبه شورای تأمین بوده،‌ گفت: به طور قطع با اهمال‎کاران و متخلفان احتمالی سیل برخورد می‎شود.

انفجارهای سپاه در مناطق سیل‌زده براساس مصوبه شورای تأمین بود/ برخورد قاطع با اهمال‎کاران سیل گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی هاشمیان صبح امروز در جلسه شورای حقوق حفظ بیت‎المال استان گلستان اظهار کرد: تخریب رودخانه‎ها و تجاوز به حریم رودخانه‎ها یکی از عوامل مؤثر در وقوع سیل بوده که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه علت بخشی از وقوع سیل به ضعف دستگاه‎های مختلف اجرایی برمی‎گردد، افزود: قانون توزیع عادلانه آب تکلیف را مشخص کرده و متأسفانه مشکلات موجود در حریم راه‎ها، رودخانه‎ها، سواحل دریاها و ... موجب شده که نعمت الهی باران که می‎توانست موجب خوشحالی و شادی مردم شود به دلهره، ترس تبدیل شده و به بخش‌های مختلف خسارت وارد کرده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بر لزوم آسیب‎شناسی سیل گلستان تأکید کرد و یادآور شد:  پس از وقوع سیل ویرانگر در استان گلستان مسؤولان و دستگاه‎های مختلف اجرایی در کنار مردم پای کار آمدند اما در جریان سیل انتقاداتی داریم و به دنبال آسیب‎شناسی موضوع هستیم.

هاشمیان بیان کرد: گرچه باران چندین برابر سال‎های گذشته بود اما اگر مدیریت می‎شد حداقل خسارات آن کاهش می‎یافت و به این گستردگی نبود و در صورت تدبیر، گرفتاری‎های مردم به این اندازه نبود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی و مردم انتظار دارند با اهمال‎کنندگان برخورد شود، تأکید کرد: به محض وقوع حادثه سیل، رئیس قوه قضاییه قاضی «سراج» را به استان گلستان مأموریت دادند تا از نزدیک در جریان حادثه قرار بگیرند.

* اگر همت مردم نبود بسیاری از خسارت‎ها افزایش می‎یافت

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: پس از وقوع سیل، اولویت بر امداد و نجات و سپس رفع گرفتاری‎ها و خسارات به منازل و مزارع مردم بود و بعد از این موارد اولویت مهم آسیب‎شناسی و برخورد با متخلفان و اهمال‎کاران احتمالی خواهد بود.

هاشمیان متذکر شد: اگر همت مردم نبود بسیاری از خسارت‎ها افزایش می‎یافت و در گمیشان که خسارت آن از آققلا کمتر شد در نتیجه همت و مشارکت بی‎نظیر مردم برای کنترل سیلاب بود البته که تلاش دستگاه‎های مختلف اجرایی نیز در کنترل سیل موثر بود.

وی تأکید کرد: برخی بدخواهان نسبت‎هایی به نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش می‎دهند حال آنکه اقدامات نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش در مناطق سیل‎زده گلستان مانند ایجاد شکاف، انفجار و ... براساس مصوبه شورای تأمین بوده است.

* با اهمال‎کاران و متخلفان احتمالی سیل قاطعانه برخورد می‎شود/ با هیچ کسی تعارف نخواهیم داشت

رئیس کل دادگستری استان گلستان یادآور شد: اقدامات اولیه ما امدادرسانی و امداد و نجات و سپس آسیب‎شناسی است و بعد از این دو مرحله به طور قطع با اهمال‎کاران و متخلفان احتمالی سیل قاطعانه برخورد می‎شود و در این مسائل با هیچ‌کسی تعارف نخواهیم داشت.

هاشمیان بیان کرد: متأسفانه در جریان وقوع سیل که با ایام نوروز متقارن شد بدسلیقگی و کج‎سلیقگی رخ داد و در حالی که در کنار برخی روستاهای گلستان و دو شهر ما درگیر سیل شدند اما طوری اطلاع‎رسانی شد که به نظر می‎رسید کل استان گلستان درگیر سیلاب است و این مسأله موجب شده گردشگری دچار آسیب شود و این افراط به استان گلستان که جلوه‎های مناسبی از گردشگری دارد خسارت زده است.

وی در پایان ابراز کرد: یکی از مسائل برای رونق تولید و تحقق شعار سال توجه به صنعت گردشگری است که استان گلستان در این بخش پتانسیل و ظرفیت‎های بی‎شماری دارد.

انتهای پیام/83018/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول