اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیوستن مؤسسات قرآنی مازندران به طرح هر مسجد یک خانه/ ترسیم افقی روشن برای آینده این طرح

مؤسسات قرآنی مازندران برای کمک به سیل‌زدگان از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و با کمک‌های در حد توان خود سعی دارند بخشی از مشکلات هرچه کوچک و اندک را برطرف کنند.

پیوستن مؤسسات قرآنی مازندران به طرح هر مسجد یک خانه/ ترسیم افقی روشن برای آینده این طرح

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در روزهای پایانی سال و ایام نوروز بارش‌های شدید موجب بروز سیلاب و در پی آن بی‌خانمان شدن برخی از مردم کشور شد آن هم در روزهایی که چشم‌انتظار فصل شکفتن بودند تمام آرزوهایشان بر سرشان آوار شد و در سفره هفت سین‌شان به جای سیب، سیر، سنجد و سمنو و سایر تنها سین سیل بود و بس.

اما مردم ما دست‌های باسخاوت و سبز خود را برای حمایت از سیل‌زدگان گشودند و سیل مهربانی به راه افتاد سیلی که لحظه‌ای نیست بلکه تا زمانی‌که تمام مشکلات سیل‌زدگان رفع نشود ادامه خواهد داشت.

مردم کشور باز هم ثابت کردند در کنار هم هستند و با حمایت‌‌های خود مرهمی بر زخم‌های سیل‌زدگانی شدند که در یک آن تمام زندگی‌شان را از دست دادند.

سیل مهربانی به راه افتاد و همچنان این کمک‌ها ادامه دارد و طرح هر مسجد و یک خانه نیز به‌خوبی توانست در میان مردم جا باز کند؛ هر مسجد جای صدها نفر است که باخدای خود رازونیاز می‌کنند و مردم سعی می‌کنند گره از مشکلات سایر افراد جامعه که در مضیقه هستند بگشایند که به‌خوبی درحال اشاعه است و مردم کشور پیش می‌روند تا اینکه هرچه زودتر شاهد سرسبزی و نشاط در مناطق سیل‌زده باشند و لبخند را دوباره بر لبان سیل‌زدگان بنشانند.

جامعه مؤسسات قرآنی مازندران نیز در این میان از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و با کمک‌های در حد توان خود سعی دارند بخشی از مشکلات هرچه کوچک و اندک را برطرف کنند.

مدیر مؤسسه نورالمهدی فریدونکنار درباره طرح هر مسجد یک خانه به‌منظور مشارکت در ساخت منازل سیل‌زده‌های سراسر کشور  در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طرح هر مسجد یک خانه می‌تواند طرح خوبی باشد.

 انسیه فیروزجایی افزود: در حد توان خود توانستیم در بحث سیل همراهی کنیم و تا جایی که بتوانیم این تلاش‌ها را ادامه خواهیم داد.

مدیر مؤسسه راه روشن طبرستان نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بخشی از کمک‌ها به سیل‌زدگان جمع‌آوری شده و بخشی نیز در حال جمع‌آوری است.

طاهره علیزاده افزود: حتی خانواده‌ها برای کمک به سیل‌زدگان نذری‌های خود را در این مسیر اهدا کردند.

وی بیان کرد: به اعتقاد ما اگر طرح هر مسجد یک خانه بتواند در میان مردم نهادینه شود می‌تواند بسیار موفق عمل کند و مشکلات سیل‌زدگان برطرف شود.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالعلی نور نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: اینکه صدها نفر در برنامه‌های مساجد حضور دارند و بتوانند در این اقدام پسندانه شرکت کنند اقدام پسندیده‌ای است و ما نیز از این طرح استقبال می‌کنیم.

مطهره روشنگر اضافه کرد: طرح هر مسجد یک خانه، طرح خیلی خوبی است و  به‌طور حتم گروه‌های جهادی در این زمینه با قوت کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مؤسسه قرآنی با گروه‌های جهادی کار می‌کنیم، افزود: اینکه گروه‌های جهادی در فعالیت‌های قرآنی، پژوهشی و فرهنگی فعالیت می‌کنند برای ما خیلی مهم است.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالعلی نور تصریح کرد: کودکانی که از 6سالگی با این مؤسسه همراه بودند درحال حاضر در مقطع دبیرستان یا پشت کنکوری هستند که موفق شدیم  گروه ناب جهادی را در گام دوم انقلاب تشکیل دهیم که باتوجه به وضعیت کنونی جامعه افق خیلی درخشانی را پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش فارس، موضوع مهم دیدگاه مثبت و استقبال مؤسسات قرآنی از طرح هر مسجد یک خانه بود که تلاش می‌کنند هر فرد در حد توان خود در این مسیر فعال باشد.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول