اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بعضی از شوراهای اسلامی به‌جای فعالیت مثبت برای نظام هزینه‌تراشی می‌کنند

امام‌جمعه بندرانزلی با تأکید بر اینکه وجود نواقص در قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باعث بروز آسیب‌هایی شده است گفت: بعضی شوراهای اسلامی در کلان‌شهرها نه‌تنها فعالیت مثبتی ندارند بلکه برای نظام نیز هزینه ایجاد می‌کنند.

بعضی از شوراهای اسلامی به‌جای فعالیت مثبت برای نظام هزینه‌تراشی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان انزلی با اشاره به فرارسیدن روز شوراهای اسلامی شهر و روستاها اظهار کرد: قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا به دلیل وجود نواقصی نیازمند بازنگری و اصلاح است تا اعضا منتخب بیشتر برای خدمت به مردم فعالیت کنند.

وی  با تأکید بر اینکه وجود نواقص در قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باعث بروز آسیب‌هایی شده، افزود: متأسفانه امروز شاهد هستیم بعضی شوراهای اسلامی در کلان‌شهرها نه‌تنها فعالیت مثبتی ندارند بلکه برای نظام نیز هزینه ایجاد می‌کنند.

امام‌جمعه بندرانزلی با بیان اینکه برنامه مدونی توسط شورای اسلامی شهرستان بندرانزلی برای اقداماتشان ارائه نشده، افزود: نبود این برنامه مدون انجام امورات شهر را با کندی مواجه می‌کند.

شمس‌الدین با انتقاد از عدم وجود انسجام و پیگیری مناسب در راستای انجام اقدامات اجرایی در سطح شهر انزلی گفت: وضعیت نامناسب دیوار مصلای بندرانزلی یکی از مصداق‌های این امر است، ما در دوره دو شهردار گذشته بندرانزلی نیز درباره تخریب دیوار مصلا مذاکره کرده بودیم.

امام‌جمعه بندرانزلی با اذعان به اینکه در شهرستان با هیچ جریان سیاسی ارتباط یا مخالفت خاصی ندارد، بیان کرد: اینکه بیان شود به دلیل حضور شورای فعلی، ما رضایت به تخریب دیوار مصلا دادیم، سخنی نادرست است، شرایط فعلی با شعارهای انتخاباتی اعضای شورای شهر بندرانزلی نیز فاصله دارد.

وی با اشاره به خسارات وارده به براثر بارندگی به شالیزارهای غرب شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: نبود بخشدار در شهرستان سبب می‌شود تا در زمان بروز چنین مشکلاتی مدیریت لازم انجام نشود و ما بارها این مسئله و لزوم انتخاب بخشدار را تذکر دادیم.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه خسارات وارده شده به برنج‌کاران بندرانزلی باید جبران شود، گفت: مسؤولان پیگیر باشند تا این مشکلات هرچه سریع‌تر برطرف شود تا کشاورزان نیز وضعیت خود را بدانند.

امام‌جمعه بندرانزلی با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران در مدت یک ماه اخیر بیان کرد: اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران و همچنین ممانعت از ارسال کمک‌های جهانی برای سیل‌زدگان ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی با محکوم کردن اعدام جمعی از شیعیان عربستان توسط آل‌سعود گفت: امروز شاهد هستیم که دشمنان انقلاب، با یک آرایش جدی به دنبال مقابله با ایران هستند و ما نیز باید برای ایستادگی در مقابل آن‌ها آرایش لازم را اتخاذ کنیم.

شمس‌الدین با اشاره به انتصاب فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: طبق دستور مقام معظم رهبری، اقدامات سپاه باید باقدرت بیشتر ادامه پیداکرده و آمادگی لازم جهت مقابله با دشمنان نیز با جدیت بیشتری دنبال شود.

امام‌جمعه بندرانزلی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۲۹۰ نفر از جاسوسان سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا توسط وزارت اطلاعات گفت: نفوذ در دستگاه‌های مهم کشور و تصمیم‌سازی برای مسؤولان کشور، یکی از اهداف این افراد بوده است.

وی جریان‌سازی در فضای مجازی را یکی دیگر از اقدامات نیرو‌های نفوذی آمریکا در کشور دانست و بیان کرد: ایجاد NGO‌ها و گروه‌هایی برای مقابله با نظام اسلامی و براندازی آن‌یکی دیگر از اهداف این افراد بوده است.

شمس‌الدین با بیان اینکه امروز در حوزه اقتصاد و دیپلماسی ابتکار عمل وجود ندارد و در مقابل دشمن دچار انفعال هستیم، افزود: امروز دشمن موفق شده تا با کمک عوامل نفوذی خود دستگاه دیپلماسی را با توپی به نام برجام مشغول کند و عملاً دستگاه دیپلماسی به هیچ حوزه دیگری توجه نمی‌‌کند.

امام‌جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باوجود تذکرات مکرر مقام معظم رهبری بازهم به دنبال حفظ برجام است، گفت: امروز دشمن از ‌بی‌توجهی دستگاه دیپلماسی ما سوءاستفاده کرده و هر جنایتی بخواهد در جهان اسلام انجام می‌دهد.

وی با انتقاد از عدم‌حمایت دستگاه دیپلماسی از مظلومان جهان اسلام افزود: امروز شاهد هستیم که دستگاه دیپلماسی هیچ واکنشی نسبت به فجایعی مانند فجایع نیجریه انجام نمی‌دهد و صرفاً خود را با برجام مشغول کرده است.

شمس‌الدین با بیان اینکه نیروهای نفوذی دشمن در داخل کشور این تصور را ایجاد کرده‌اند که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا مجدد به برجام بازمی‌گردد، تصریح کرد: این تفکر متأسفانه به مسؤولان دستگاه دیپلماسی القا شده و آن‌ها نیز این را پذیرفته‌اند، دستگاه دیپلماسی کشور باید متحول شود، زیرا دستگاه دیپلماسی که به تحولات جهان اسلام اهمیت نمی‌دهد نمی‌تواند یک دستگاه انقلابی باشد.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول