اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دهیاران روستاها را در برند کردن محصولات خاص یاری دهند

سرپرست فرمانداری بندرعباس با تاکید بر یاری رساندن به روستاها در برند کردن محصولات خاص، گفت: دهیاران باید با بازاریابی محصولات روستایی، به فروش این محصولات و معیشت خانواده‌ها کمک کنند.

دهیاران روستاها را در برند کردن محصولات خاص یاری دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عزیزالله کناری در جمع دهیاران شهرستان بندرعباس با تأکید بر نظم و انضباط بین مسؤولین و دهیاران اظهار داشت: اگر بتوانیم به خود بقبولانیم که منظم باشیم، روستاهای منظم خواهیم داشت.

وی افزود: ۴۸ وظیفه در قانون برای دهیاران مشخص شده که باید در انجام امورات به درستی عمل، و به وظایف اصلی خود رسیدگی کنند.

سرپرست فرمانداری بندرعباس با بیان اینکه یک دهیار وظیفه شناخت، هماهنگ و هدایت کردن ظرفیت روستایی در جهت تسهیل در امور مردم ارتقاء سطح رفاه، درآمد عمومی و امنیت برعهده دارد، افزود: امنیت یکی از مهم‌ترین ارکان و وظایف دهیاران است هرچند که این موضوع چندان دیده نمی‌شود.

کناری با اشاره به اینکه دهیاران باید به دنبال راهی برای ارتقاء سطح معیشت روستاها باشد، تصریح کرد: به دنبال زنده کردن مشاغل خرد خانگی، روستایی و محلی باشد تا بتوانید معیشت روستانشینان را ارتقاء دهید.

 وی ادامه داد: باید تلاش کنید این مشاغل خانگی که نیاز چندانی به هزینه ندارد و می‌تواند درآمد یک خانواده را تأمین کند راه بیفتد و در جهت هم فکر کردن اهالی روستا برای ایجاد شغل و درآمد گام بردارید.

سرپرست فرمانداری بندرعباس با بیان اینکه بندرعباس شهری ساحلی است که روستاهای اطراف آن می‌توانند در تولید محصولات دریایی اقدام کنند و برندها را شکل دهند، اظهار داشت: دهیاران باید یک کارآفرین خوب باشند و از ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنند.

کناری، حفاظت و حراست از اموال عمومی را یکی دیگر از وظایف دهیاران برشمرد و گفت: باید با اشرافیت کامل  به روستا، به دنبال به‌روز کردن ظرفیت‌های روستا باشند و خود را برای پذیرش مسؤولیت‌های بالاتر آماده کنند.

گفتنی است، در این همایش تعدادی از دهیاران نیز به بیان دیدگاه و مشکلات روستاییان پرداختند که بررسی وضعیت نامناسب راه‌ها، پذیرش دهیاران از سوی ادارات و دستگاه‌های دولتی و مطالبه‌گری آنان، برخورد با مدیران کم‌کار و معیشت دهیاران از مهم‌ترین خواسته‌های آنان بود.

در ادامه، تعدادی از مسؤولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بخشداران بخش‌های تابعه بندرعباس نیز نسبت به عملکرد خود و مشکلات موجود به ارائه سخن پرداختند.

در پایان نیز از دهیار روستای چاهستان به عنوان برترین دهیار شهرستان بندرعباس از سوی فرماندار  با اهداء لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/88049/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول