اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

راه‎اندازی مرکز تحقیقات مشترک علوم زمین با همکاری چین در گرگان

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از راه‎اندازی مرکز دفتر انستیتو فلات تبت تحت عنوان «مرکز تحقیقات مشترک علوم زمین» با همکاری کشور چین در این دانشگاه خبر داد.

راه‎اندازی مرکز تحقیقات مشترک علوم زمین با همکاری چین در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی نجفی‎نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که با حضور پرفسور «فاو چن»رئیس انستیتو فلات تبت چین برگزار شد اظهار کرد: از چند سال گذشته برنامه‎ای برای توسعه روابط علمی در راستای  توسعه اقتصادی و ارتباطات دنبال می‎کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به تأکید این مهم در برنامه ششم توسعه، دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان به‎عنوان یک دانشگاه تخصصی برنامه‎های مختلفی دنبال کرد و پس از پیگیری‎ها، یکی از برنامه‎های ما در این زمینه محقق شده است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: از دو سال گذشته پیگیری‎های خود را با فلات تبت و انستیتو چین آغاز کردیم و تفاهم‎نامه اولیه برای راه‎اندازی این مرکز 9 ماه گذشته در پکن اتفاق افتاد و در راستای اجرایی کردن این تفاهم‎نامه مرکز دفتر انستیتو فلات تبت تحت عنوان «مرکز تحقیقات مشترک علوم زمین» رسماً در دانشگاه افتتاح خواهد شد.

نجفی‎نژاد با بیان اینکه بر اساس برنامه‎ریزی انجام شده برای این مرکز بنا داریم پروژه‎های تحقیقاتی مشترک را در حوزه‎های مختلف محیط‎زیست و منابع طبیعی اجرایی کنیم، یادآور شد: برگزاری دوره‎های آموزشی و کارگاه‎های آموزش مشترک از برنامه‎های دیگری است که در این مرکز دنبال می‎شود.

وی با اشاره به اینکه فراهم شدن فرصت‎های تحصیلاتی برای دوره‎های تکمیلی در ایران و چین به مدت سه تا 6 ماه در این تفاهم‎نامه گنجانده شده است، ابراز کرد: در کنار این برنامه که امروز افتتاح می‎شود همایش تغییر اقلیم را از روز گذشته دنبال کردیم و این همایش با حضور 75 نفر از محققان داخلی و خارجی برگزار و 15 مقاله ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه نزدیک به 30 نفر از محققان چینی از اکادمیک چین در این همایش شرکت کردند و 25 مقاله به صورت پوستر ارائه شد، افزود: این نخستین مجتمعی است که به این شکل در ایران راه‎اندازی می‎شود.

نجفی‎نژاد ابراز امیدواری کرد با برنامه‎هایی که به صورت منسجم در این مرکز دنبال می‎شود نیازهای تحقیقاتی جامعه برآورده شود و توسعه همکاری‎های ملی و بین‎المللی رقم بخورد و گفت: تفاهم‎نامه اولیه راه‎اندازی مرکز امضاء شده و برنامه اقدام و تفاهم‎نامه اجرایی این مرکز به زودی امضاء خواهد شد.

وی متذکر شد: مهمترین بخش اجرای تفاهم‎نامه مشترک است و یکی از شاخصه‎های مهم در مراکز بین‎المللی ارتباطات بین‎المللی است و به طور قطع برگزاری کارگاه‎ها به شکل مشترک از شاخصه‎های بهتری برخوردار هستند و تبادل تجربیات از طریق ارتباطات علمی انجام می‎شود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به اینکه بحث برگزاری کارگاه‎های آموزشی نیز بر اساس تفاهم‎نامه انجام شده دنبال می کنیم، گفت: نخستین کارگاه را با موضوع سیل و مدیریت بحران در ماه‎های آینده برگزار خواهیم کرد.

نجفی‎نژاد بیان کرد: همچنین فرصت‎های مطالعاتی دانشجویان نیز از دیگر اقدامات ما است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‎توانند فرصت تحصیل تکمیلی خود را در چین و ایران بگذرانند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول