اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برگزاری کارگاه آموزشی بین‎المللی «سیل» با مشارکت چین در گرگان

رئیس انستیتو فلات تبت چین از برگزاری کارگاه آموزشی بین‎المللی مشترک با موضوع سیل و مدیریت بحران در دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی مهرماه سالجاری و با مشارکت ایران و چین برگزار می‎شود.

برگزاری کارگاه آموزشی بین‎المللی «سیل» با مشارکت چین در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پرفسور فاو چن پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: ارتباط ایران و چین به بیش از 4 هزار سال پیش بر می‎گردد که از ایران جو و گندم صادر و از چین ارز وارد ایران می‎شد.

وی با بیان اینکه در همان زمان‎های گذشته از سمت ایران فعالیت‎های هنری در چین انجام می‎شد و فرهنگ کشور را تحت تاثیر قرار دادند، با اشاره به جاده ابریشم افزود: این جاده منجر به ارتباطات فرهنگی و مواد غذایی بین نقاط مختلف جهان می‎شد.

رئیس انستیتو فلات تبت چین بیان کرد: در عصر جدید از ارتباطات با پیشنهاد دولت چین طرح «یک جاده و یک کمربند» برای ایجاد ارتباط اجرا می‎شود تا این طرح بتواند ارتباطات در گذشته را احیاء و زنده کند، از طرفی ارتباطات تنها منحر به حوزه اقتصادی نیست و مطالعات اقلیمی و زیست محیطی باید در این منطقه اجرا شود تا بتوانیم به اهداف اصلی برسیم.

چن با بیان اینکه فلات تبت چین و دانشگاه لانژوی چین ارتباط خود را با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به صورت مشترک دنبال می‎کند، تصریح کرد: همایش «تغییرات اقلیمی در آسیانه میانه» که امروز در گرگان برگزار شد برنامه موفقی بود که از طرف ایران و چین برگزار شده است.

وی با اشاره به راه‎اندازی مرکز تحقیقات مشترک علوم زمین گفت: برنامه‎هایی که در این مرکز دنبال می‎شود امروز در قالب تفاهم نامه انعقاد و اجرایی خواهد شد.

رئیس انستیتو فلات تبت چین با بیان اینکه از برقراری این ارتباط بسیار خوشحال هستم و امیدواریم بتوانیم مرکز ایران را نیز به خوبی تشکیل دهیم، افزود: این مرکز در واقع برای فعالیت‎های علمی و تحقیقاتی و برگزاری همایش‎ها خواهد بود.

چن از برگزاری کارگاه آموزشی بین‎المللی مشترک با موضوع سیل و مدیریت بحران در دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان خبر داد و ابراز کرد: این کارگاه آموزشی به طور مشترک بین ایران و چین برگزار می‎شود.

وی تأکید کرد: مطالعات مربوط به ریزگردها و گردوغبار، تغییرات اقلیمی و محیط زیست، هیدرولوژی و مدیریت آبخیز، مطالعات اکولوژی و زیست بوم و تغییرات اقلیمی در مرکز مشترک علوم زمین دنبال می‎شود.

رئیس انستیتو فلات تبت چین یادآور شد: هدف این است که از طرف چین و با مرکزیت دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان تبادلات علمی را با دانشگاه‎های دو طرف داشته باشیم و بتوانیم از محورهای مطرح‎شده بهترین بهره را ببریم.

چن با بیان اینکه در آینده نزدیک پنج پروژه بزرگ را به صورت مشترک اجرا خواهیم کرد و کشورهای دیگر را نیز در این امر مشارکت خواهیم داد، بیان کرد: برای چین تبادلات بین‎المللی با دنیا بسیار مهم است و این موجب رشد و پیشرفت سریع کشورمان خواهد شد.

رئیس انستیتو فلات تبت چین با اشاره به اینکه گرگان شهر بسیار خوبی است و مطمئنم بسیاری از مردم از چین به این منطقه سفر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: راه‎اندازی این مرکز ملی زمینه حضور  بازدید کنند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول