اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

نحوه برخورد مسؤولان با اعضای شوراهای روستایی نامناسب است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات اعضای شوراهای روستایی گفت: نحوه برخورد مسؤولان با اعضای شوراهای روستایی نامناسب است و از طرف دیگر مردم نیز با وظایف این شوراها آگاهی ندارند.

نحوه برخورد مسؤولان با اعضای شوراهای روستایی نامناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، همایش روز ملی شوراها ظهر امروز با حضور محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی، سیف‌الله مطلبی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استان، عارف خدرلو مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان و اعضای شوراهای شهری و روستایی استان در سالن همایش‌های شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد.

عارف خدرلو در ادامه با بیان اینکه شوراهای روستایی مظلوم هستند چرا که اعتبار این شوراها ناچیز بوده و حق‌الجلسه آنها سالانه ۲۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: در ادامه مشکلات شوراهای روستایی باید گفت که همچنین نحوه برخورد مسؤولان با اعضای شوراهای روستایی نامناسب است و از طرف دیگر مردم نیز با وظایف این شوراها آگاهی ندارند که در این راستا باید به مردم آگاهی‌های لازم را داد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی شوراها نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است، افزود: در سطح استان دو هزار دهیاری وجود دارد که باید در سه سطح، نظارت بر عملکرد آنها صورت بگیرد و در این راستا ساماندهی مالی و فنی دهیاری‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

۶۸ درصد واحدهای مسکونی آذربایجان‌غربی بیمه حوادث شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در روستاها مشکلات مالی دهیاری‌ها است، عنوان کرد: سال گذشته حسابرسی ۲۵ دهیاری انجام شد و حسابرسی ۷۰ دهیاری با جمعیت بالغ بر ۴۰۰ نفر در دستور کار قرار دارد و در سال گذشته همچنین ۱۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی برابر با ۶۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی کل استان بیمه حوادث شدند.

۶ هزار و ۴۱۵ عضو شورای شهر و روستا در آذربایجان‌غربی وجود دارد

سیف‌الله مطلبی در این همایش با بیان اینکه ۶ هزار و ۴۱۵ عضو شورای شهر و روستا در آذربایجان‌غربی وجود دارد که سال گذشته ۱۵ عضو روستایی به اعضای شوراهای روستایی استان نیز اضافه شد، اظهار کرد: شوراها با چندین چالش از جمله انتخاب شهردار مواجه هستند که انتخاب شهردار در مواردی باعث ایجاد اختلاف بین اعضا می‌شود و همچنین انتخاب هیات رئیسه و حفظ استقلال اعضای شورا در انتخابات مجلس از دیگر چالش‌ها است.

مشورتی در انتخاب مدیران کل استان با اعضای شوراها صورت نمی‌گیرد

قزلچی نماینده شوراهای اسلامی شهرها در این همایش با بیان اینکه در انتخاب مدیران کل شهری از شوراها مشورت گرفته نمی‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر وقت شوراهای شهری به رسیدگی به امور شهرداری‌های صرف می‌شود در حالی که این کار تنها یکی از وظایف شوراها است و امروزه مشکل عمده شهرداری‌ها مشکل مالی بوده که در نتیجه به کار‌گیری غیرکارشناسی نیروها و عدم وجود برنامه‌ریزی برای کسب درآمد به وجود آمده است.

وی با اشاره به مشکلات شوراها و شهرستان‌های استان عنوان کرد: شوراهای شهرستان‌ها مکان مناسبی برای استقرار ندارند، استفاده از روش منسوخ پرداخت نقدی به جای روش مالی تعهدی در شهرداری‌ها،  کیفیت نامناسب مساکن مهر، ناتوانی در مدیریت پسماند که در صورت ادامه این کار، مشکلات بهداشتی در شهرها به وجود خواهد آمد، آماده نبودن طرح آمایشی سرزمینی استان و عدم وجود آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی از جمله مشکلات موجود در استان است.

ارتباط بین اعضای شوراهای شهری و روستایی استان با یکدیگر خیلی کم است

محمدرضا علیزاده امامزاده رییس شورای شهر ارومیه گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شوراها در حال حاضر برخلاف نام‌شان عدم وجود مشورت بین آنها بوده و ارتباط بین اعضای شوراهای شهری و روستایی استان با یکدیگر خیلی کم بوده و همچنین عدم آشنایی مردم با وظایف شوراها در مواردی باعث شده است تا شوراها با استفاده از این ناآگاهی مردم به قانون آنگونه که باید عمل نکنند.

همچنین در این همایش، نماینده شوراهای روستایی و بخشداری‌ها و تعدادی دیگر از اعضا به سخنرانی پرداختند که اغلب آنها از عدم توجه کافی به اعضای شوراهای روستایی و شهری توسط مسؤولان گله‌مند بودند و اینکه مشورتی از شوراهای روستایی در جلسات استانی صورت نمی‌گیرد در حالی که این شوراها نماینده هزاران روستایی در استان هستند.

انتهای پیام/ ۶۱۰۲۳/ پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول