اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

شریعتی‌نیاسر: پرورش افراد با توانایی مدیریت شرایط سخت ماموریت دانشگاه‌های بزرگ است

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: دانشگاه‌های بزرگ ماموریت اصلی‌تری دارند که آن هم پرورش انسان‌هایی است که در محیط‌های سخت بتوانند قابلیت خود را نشان دهند.

شریعتی‌نیاسر: پرورش افراد با توانایی مدیریت شرایط سخت ماموریت دانشگاه‌های بزرگ است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،  مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در همایش آموزش عالی که صبح امروز در دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: جامعه ما نیاز به معرفی الگوها دارد و عنوان اصلی این همایش نیز به محوریت جامعه مربوط می‌شود علاوه بر ماموریت‌های عنوان شده باید دانشگاه‌های بزرگ به ماموریت اصلی‌تری بپردازند که آن هم پرورش انسان‌هایی است که در محیط‌های سخت بتوانند قابلیت خود را نشان دهند.
وی افزود: برای اینکه دانشجویان در شرایط سخت مدیریت خوبی داشته باشند آزمایشگاه اجتماعی در دانشگاه‌های خارجی وجود دارد.
شریعتی نیاسر با اشاره به معرفی اساتید نمونه و گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری گفت: پیشنهاد میکنم گزیده ای از خاطرات و رفتار وی را  در همایش عنوان کنیم، از سال۸۸ دستورالعمل انتخاب استاد نمونه تدوین شد، تکریم شأن و منزلت اساتید برتر از اهداف این دستورالعمل بود. طی سالهای۹۰ تا۹۶ نزدیک به ۳۹۴ استاد را از ۴۷ مرکز آموزشی کشور معرفی کردیم، در سال گذشته هم معرفی شدگان از دانشگاههای مختلف بودند که سه نفر در علوم پایه ۴ نفر فنی مهندسی ،علوم انسانی و هنر هرکدام سه نفر معرفی شدند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: جامعه دانشگاهی می‌تواند در همه بخش‌های مدیریتی کشور فعال باشد و فضای نشاط عمومی و به تصویر کشیدن الگوهای خوب نیز باید در محیط دانشگاهی فراهم شود.
وی با اشاره به انتخاب سرآمدان آموزشی، گفت: باهدف معرفی افراد نمونه در آموزش عالی کسانی که فعالیت ویژه‌ای انجام دادند، انتخاب شدند که ۷ نفر نیز به عنوان سرآمدان اموزش عالی امروز تقدیر می‌شود، برای معرفی سرآمدان آموزشی هدف این بود که بتوانیم نقش آموزش را در ارکان مختلف جامعه به تصویر بکشیم.
شریعتی نیاسر در پایان گفت: تفاهم نامه‌ای بین سه وزارت بهداشت، علوم و آموزش و پرورش به امضا رسیده که امیدوارم با این تفاهم نامه همه وزارتخانه‌ها در موضوع سرآمدی آموزش فعال شوند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول