اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شوراهای اسلامی تجلی‌بخش مردم‌سالاری دینی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قشم شوراهای اسلامی را تجلی‌بخش مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: وجود چنین نهادهایی امید را در جامعه تقویت می‌کند.

شوراهای اسلامی تجلی‌بخش مردم‌سالاری دینی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، آیین تجلیل از شوراهای اسلامی بعد از ظهر امروز هم‌زمان با روز شوراها با حضور مسؤولان در سالن اجتماعات الغدیر فرمانداری قشم برگزار شد.

عباس ماژین در این آیین اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا حلقه اتصال بدنه جامعه با دولت هستند و توانسته‌اند مردم سالاری دینی را به‌عنوان یکی از اهداف نظام اسلامی به منصه ظهور برسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قشم تصریح کرد: وجود چنین نهادهایی امید را در جامعه تقویت، توانایی دسترسی مردم به مسؤولان و روند حل مشکلات را تسهیل می‌کند.

ماژین با تاکید بر لزوم تقویت انسجام و تعامل درون و برون‌بخشی شوراها، ادامه داد: یکپارچگی شوراها با یکدیگر در گام نخست و پس از آن وحدت و تعامل آن‌ها با دستگاه‌های دولتی به جلب رضایت مردمی و تحقق اهداف نظام اسلام منجر می‌شود.

وی در ادامه انعکاس مشکلات، راهکارها و احصاء پتانسیل‌ها هر منطقه از سوی شوراهای اسلامی را خواستار شد و گفت: مجموعه بخشداران و فرمانداری از آمادگی لازم جهت پیگیری موضوعات در سطوح مختلف تا حصول نتیجه مطلوب برخوردار هستند.

محمد جهین بخشدار مرکزی قشم با بیان اینکه قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت مانور و جایگاه شوراها را ارتقا داده است، تصریح کرد: تسلط بر قوانین و اختیارات در کنار عمل به وظایف می‌تواند روند خدمات‌رسانی شوراها را شتاب بخشد.

علی رستمی نیز در این آیین به نمایندگی از شوراهای اسلامی شهرستان قشم، گفت: بنای تصمیمات و اقدامات شوراها باید بر منافع مردمی استوار باشد و با تعامل و هم‌افزایی در راستای عمران و آبادانی شهر و روستا تلاش کنند.

رییس شورای اسلامی شهر قشم با اشاره به جایگاه مشورت و شورای در منابع دینی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: عملکرد شوراهای شهر و روستا باید به سربلندی آنان در قضاوت‌های مردمی منتج شود.

گفتنی است، شهرستان قشم با جمعیتی حدود 150هزار نفر دارای سه بخش مرکزی، شهاب و حرا است.

28 شورای اسلامی در بخش مرکزی این شهرستان وجود دارد که از این تعداد، 26 شورا روستایی بوده و مجموعا افزون بر 110 نفر در ارکان شوراهای شهری و روستایی این بخش فعالیت دارند.

بخش شهاب شهرستان قشم دارای 9 شورای اسلامی روستایی و یک شورای شهری است که مجموعا بیش از 35 نفر در این نهادها فعال هستند.

بخش تازه تاسیس حرا در این شهرستان فاقد شهر بوده و تنها 22 شورای اسلامی روستایی با بالغ بر 75 نفر نیرو در آن فعالیت دارند که به طور کلی افزون بر 15 صدم درصد از جمعیت شهرستان قشم جزو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

انتهای پیام/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول