اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ترمیم مسیر احتمالی سیلاب برای نجات گمیشان از سیل

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: همزمان با اقدامات صورت گرفته در آق‌قلا توجه ویژه‌ای هم به شهر گمیشان داشته‌ایم و با استقرار چهار دستگاه و گروه‌های مختلف جهادی، مسیرهای احتمالی سیلاب را ترمیم کرده‌ایم تا شاهد خساراتی در این شهرستان نباشیم.

ترمیم مسیر احتمالی سیلاب برای نجات گمیشان از سیل

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از بسیج، سردار حسین معروفی ضمن بیان اینکه ساعت 23 دوشنبه 9 اردیبهشت عملیات ترمیم و مقاوم‌سازی آخرین دهانه شکسته شده سیل‌بند «یلمه‌خندان» شهرستان آق‌قلا به پایان رسید، اظهار کرد: خدا را شاکریم که فرزندان شما در سپاه پاسداران این استان، تیپ مردم پایه سپاه نینوا، تیپ 45 مهندسی جوادالائمه نیروی زمینی، ارتشیان دلاور و همچنین قایق داران عزیز و گروه‌های جهادی با تلاش‌های بی‌وقفه، شبانه‌روزی، جهادی و انقلابی توانستند همه شکستگی‌های مجموعه «یلمه‌خندان» را ترمیم و مقاوم‌سازی کنند.

وی افزود: تفاوتی میان مقاوم‌سازی در این مرحله با مرحله‌های قبلی وجود دارد که در این مرحله لوله‌های سه و 6 متری با مشقت زیاد به زمین کوبیده و به یکدیگر مهار شد و همچنین از تورهای زخیم و پلاستیک نیز استفاده و بر روی آن صفحه‌های مخصوص گذاشته و بعد از آن نزدیک به 15 هزار گونی که توسط جهادگران و قایق‌های مردمی جابجا شد چیده شد که توانستیم این مجموعه سیل‌بند را ترمیم و تقویت شد.

معروفی با بیان اینکه به لطف خدا در حال حاضر دیگر شاهد ورود آب به شهر آق‌قلا نیستیم، تصریح کرد: امیدواریم در مرحله بعد با استفاده از مکش‌هایی که توسط قرارگاه خاتم، وزارت دفاع و مجموعه شهرداری و مردمی جمع‌آوری شده است عمده و یا تمام آب را از شهر تخلیه کنیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: همزمان با این اقدامات صورت گرفته توجه ویژه‌ای هم به شهر گمیشان داشته‌ایم و از شب گذشته چهار دستگاه و همچنین  گروه‌های مختلف جهادی را در آن شهرستان مستقر و مسیرهای احتمالی سیلاب را ترمیم کرده‌ایم تا به فضل الهی شاهد خساراتی در این شهرستان نباشیم.

* تلاش آب منطقه‌ای استان برای مسدود کردن گرگانرود و انتقال آب به سمت شوره‌زار/ حفر 5 هزار و 100 متر کانال در «بندولی» از سوی سپاه

وی با اشاره به اینکه همچنان بر قولی که داده‌ایم پایبندیم و تا پایان در کنار مردم عزیزمان خواهیم بود، بیان داشت: نکته قابل اهمیت مدیریت آب در بالادست شهرستان آق‌قلا و در قسمت سد «وشمگیر» بوده که سپاه در «بندولی» 5 هزار و 100 متر کانال را حفر کرده است.

 معروفی افزود: عزیزان ما در آب منطقه‌ای در تلاش هستند که بتوانند گرگانرود را مسدود و آب را به سمت شوره‌زار انتقال دهند تا از ورود آن به شهر جلوگیر شود تا دیگر شاهد این خسارات برای مردم عزیزمان در شهرستان آق‌قلا و گمیشان نباشیم.

فرمانده سپاه نینوا در پایان از صبر و نجابت و بزرگواری مردم شهرستان‌های آق‌قلا، گمیشان و بندرترکمن و همه  خدمتگزاران به این مردم قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول