اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افزایش ۲۶درصدی صادرات قزوین در سال گذشته

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: صادرات از استان قزوین در سال گذشته نسبت به سال۹۶ به لحاظ وزنی۲۶ درصد و به لحاظ ریالی۱۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۲۶درصدی صادرات قزوین در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نبیل در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی که ظهر امروز در استاندای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۲۲۲واحد صادراتی در استان شناسایی شده که میزان صادرات آن‌ها ۸۳۰ هزار تن به ارزش ریالی ۶۸۰ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: با توجه به این آمار میزان صادرات استان در سال گذشته نسبت به سال۹۶ به لحاظ وزنی ۲۶ درصد و به لحاظ ریالی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: کشور عراق رتبه نخست صادرات از استان قزوین را دارد و پس از آن کشورهای افغانستان، ترکیه، پاکستان، امارات، ترکمنستان، سوریه، کویت، لبنان و عمان جزو بازارهای هدف اولویت‌دار استان قزوین به شمار می‌رود.

نبیل ادامه داد: مصنوعات پلیمری، صنایع تبدیلی کشاورزی، آهن‌آلات، مواد نفتی و مصنوعات نساجی از جمله گروه‌های کالایی صادر شده از استان قزوین است.

وی با اشاره به وضعیت واردات استان عنوان کرد: در سال گذشته ۱۲۲ هزار تن واردات به ارزش ریالی ۶۶۲ میلیون دلار به استان قزوین انجام شده که نسبت به سال۹۶ به لحاظ ریالی ۲۶ درصد افزایش و به لحاظ وزنی ۹ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: وسایل نقلیه موتوری، مواد آرایشی و بهداشتی، روغن خام ذرت و دستگاه‌های پخش و ضبط ویدیو از جمله گروه‌های کالایی وارداتی به استان قزوین بوده است.

نبیل گفت: استان قزوین از کشورهای چون آلمان، ترکیه، چین، بلژیک و هند واردات دارد.

وی بیان کرد: پذیرش هیأت تجاری از کشورهای اکراین و عراق، برگزاری جلسات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، برگزاری همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر، برگزاری دوره‌‌های آموزشی متعدد برای صنعتگران و تجار و تسهیل و تسریع در صدور و تمدیدکارت‌های بازرگانی از جمله اقدامات انجام شده سال گذشته در حوزه صادرات استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر جنگ اقتصادی باور کنیم شاید نگاه ما در حوزه صادرات تغییر کند.

نبیل اظهار کرد: همه دست‌اندرکاران حوزه صادرات باید نقش خود را در جنگ اقتصادی تشخیص داده و با دست پر وارد عرصه شوند تا مأموریت خود را در جنگ اقتصادی به نتیجه برسانیم.

 رئیس اتاق بازرگانی قزوین نیز در این جلسه گفت: برخی از ساز و کارهای مجموعه‌های دولتی مانع رونق صادرات است که این موانع باید از سر راه برداشته شود.

بخشنده یادآور شد: دغدغه‌های سال گذشته صادرکنندگان همچنان پا برجاست و اختیارات استان‌ها باید افزایش یابد زیرا هر استانی مشکلات خاص خود را در بحث صادرات و واردات دارد.

انتهای پیام/۷۷۰۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول