اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

گره زدن اقتصاد کشور به خارج توسط هرکسی انجام شود اشتباه بسیار بزرگی است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام گفت: یکی از درس‌ها و عبرت‌های این اقدام آمریکا برای خروج از برجام این است که گره زدن اقتصاد کشور به خارج توسط هرکسی انجام بشود اشتباه بسیار بزرگی است.

گره زدن اقتصاد کشور به خارج توسط هرکسی انجام شود اشتباه بسیار بزرگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به‌روزهای پایانی ماه شعبان بر بهره‌برداری و استفاده هرچه بیشتر از این ایام با دعا، استغفار، تلاوت قرآن و توبه از گناهان تأکید کرد.

وی گفت: شایسته است که خالصانه، پاک و سبک‌بال به ماه مبارک رمضان وارد شویم و سعی کنیم که دیون خود را پرداخت کنیم و کینه و عقده مؤمنان را از دل خود بیرون کنیم. در امور زندگی خود خدا را در نظر داشته باشیم و بر او توکل کنیم.

امام‌جمعه اردکان به سالگرد خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا برخلاف تمام معاهدات بین‌المللی بدعهدی خود را نشان داد. ما می‌توانیم درس‌های زیادی از برجام و خروج آمریکا از برجام بگیریم. خود برجام هم می‌تواند معیاری برای شناخت دشمن باشد.

وی افزود: اولین درس این است که آمریکا قابل‌اعتماد نیست و این موضوع برای همه روشن‌شده است. دوم اینکه باید ماهیت و کینه دشمنان ما شناخته شود و در ذهن کسی نیاید که دشمنان دلسوز ما هستند. نکته سوم اینکه ثابت شد انعطاف و کوتاه آمدن در برابر آمریکا و سایر دشمنان، زیاده‌خواهی آن‌ها را بیشتر می‌کند.

شاکر گفت: در کلام اهل‌بیت آمده است که در برابر دشمن مانند حمله سگ بایستید. هنگام حمله سگ اگر بایستید و سنگی بردارید فرار می‌کند اما اگر عقب رفتید و فرار کردید سگ جسور می‌شود. دولتمردان ما هرچه در برابر دشمن انعطاف به خرج دادند و هرچه کوتاه آمدند و با مدارا حرف زدند نتیجه‌اش این شد که دشمن بیشتر جسور شد.

وی اظهار داشت: اگر انسان در برابر دشمن خبیثی مانند آمریکا قرار گرفت هرچه اظهار عجز کند و انعطاف به خرج دهد این دشمن جسورتر می‌شود. یک سال از خروج آمریکا از برجام گذشت و همه قبول کردند که هرچه ما کوتاه آمدیم آن‌ها بدتر کردند و بیشتر تحریم کردند و حتی به مردم سیل‌زده ما رحم نکردند و نگذاشتند که پول‌های ایرانیان خارج کشور به دست سیل‌زدگان برسد.

امام‌جمعه اردکان گفت: چهارمین نکته اینکه اروپا هم با آمریکا در دشمنی با ما همراه است. بعد از خروج آمریکا از برجام همه چشم‌ها به‌طرف اروپا رفت و آن‌ها وعده‌هایی دادند که ما مثل آمریکا بدعهد نیستیم و از برجام خارج نمی‌شویم اما یک سال است که ما معطل هستیم.

وی تصریح کرد: پنجمین درس و عبرت از خروج آمریکا از برجام این است که گره زدن اقتصاد کشور به خارج توسط هرکسی انجام بشود اشتباه بسیار بزرگی است. باید بر توان و ظرفیت داخلی کشور افزوده شود. اگر بازار ارز، گوشت، مسکن، خودرو و خرید نفت ما تحت‌الشعاع برجام قرار گرفت برای این بود که ما همه این‌ها را به خارج گره زدیم و از ظرفیت داخلی استفاده نکردیم.

شاکر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری در دیدار معلمان و دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش سخنان بسیار مهمی در رابطه با جایگاه معلمی ایراد کردند و تأکید کردند که؛ بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور نیروی انسانی است و در کشور ما تربیت نیروی انسانی بر عهده معلمان است. همین امر کافی است که جایگاه والای معلمی در کشور ما مشخص بشود. باید به این قشر اهمیت داده شود و به دغدغه‌ها و حقوق و مزایای آن‌ها درست رسیدگی شود.

وی افزود: ازجمله نکاتی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند این است که آموزش‌وپرورش با شرایط ایده آل بسیار فاصله دارد. مدیران باید تلاش و کوشش کنند اما هرگز با وضع اسفبار دوره طاغوت قابل‌مقایسه نیست که بعضی‌ها بخواهند با آن دوره مقایسه کنند.

خطیب نماز جمعه اردکان گفت: از نکات مهم دیگری که ایشان تأکید کردند این بود که؛ سند تحول آموزش‌وپرورش در مقابل سند 2030 که تربیت کردن دانش آموزان و جوانان و نوجوانان ما بر طبق خواسته غرب یعنی تربیت سرباز برای غربی‌ها است هرچه سریع‌تر باید اجرا بشود.

وی افزود: از نکات مهمی که همه ما مورد خطاب هستیم این است که خداوند متعال از کسانی که در این کشور به هر نوعی قلم‌به‌دست، تریبون دار، شخصی و اجتماعی روحیه انقلابی را تضعیف می‌کنند نمی‌گذرد. مواظب باشیم که ما جزو این افراد نباشیم اگر انتقادی به‌نظام داریم و اگر مشکلات را می‌بینیم به‌جای خود نقد کنیم اما اصل و اساس این نظام و این انقلاب را که ثمره خون شهدا و ایثارگران است را زیر سؤال نبریم و روحیه ناامیدی را تزریق نکنیم.

شاکر در پایان گفت: در هفته گذشته متأسفانه به‌وسیله فضای مجازی و اطلاع‌رسانی‌های نادرست عده‌ای تحریک شدند و پیام‌های اشتباهی گذاشته شد و یک طلبه و روحانی همدانی به شهادت رسید. فضای مجازی برخلاف نام خود تأثیراتی حقیقی در زندگی‌ها گذاشته است و مردم باید متوجه این موضوع باشند.

وی اظهار داشت: فضای مجازی در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و انتخابات ما اثر دارد. بسیاری از کشورهای پیشرفته شبکه ملی اطلاعات با قوانین و زیرساخت‌های محکم درست کرده‌اند تا از حریم خصوصی افراد و کشورشان حفاظت کنند. متأسفانه در کشور ما هنوز این امر وجود ندارد لذا هم درخواستمان این است که شبکه ملی اطلاعات تشکیل بشود و از مسئولین امر هم به جد می‌خواهیم امنیت فضای مجازی را هرچه بیشتر برای عموم مردم تأمین کند تا مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول