اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فارس من| با سونوگرافیست‌های متخلف در همدان برخورد می‌شود

رئیس نظام پزشکی همدان با اشاره به اینکه اگر تخلف سونوگرافیست‌ها محرز شود با آنها به شدت برخورد خواهیم کرد گفت: مردم موارد را اطلاع دهند.

فارس من| با سونوگرافیست‌های متخلف در همدان برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، «پزشکانی که تجویز سونوگرافی‌های مکرر برای بیمار دارند» یکی از سوژه‌هایی است که مردم در سامانه «فارس من» ثبت کرده‌اند.

در این سوژه گفته شده چرا برخی از پزشکان متخصص اشراف کامل به کار خود ندارند و بیماران را به سونوگرافی‌های مختلف ارجاع می‌دهند، مگر سونوگرافی‌های خصوصی و دولتی فرق دارند و چرا پزشکان از ابتدا به سونوگرافی خصوصی ارجاع نمی‌دهند؟

رئیس نظام پزشکی همدان در این خصوص اظهار کرد: طبق آئین‌نامه انتظامی نظام پزشکی اگر پزشکی برای بیمار هزینه اضافی ایجاد کند، تخلف است و موضوع پیگیری می‌شود.

علیرضا مدرکیان بیان کرد: البته گاهی پزشکی در معاینه به یک بیماری شک کند و تجویز به سونوگرافی می‌کند و وقتی نتیجه آن نظر پزشک را تایید نمی‌کند، شک بالینی قوی‌تر است بنابراین بار دیگر سونوگرافی را تمدید می‌کند.

وی ادامه داد: گاهی نیز ممکن است فردی که سونوگرافی انجام داده دقت کافی نداشته، یا ابزار مناسب نبوده و یا شرایط بیمار نیز طوری بوده که موضوعی را نشان نداده است بنابراین باز هم سونوگرافی تکرار می‌شود.

رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه برخی از سونولوژیست‌ها، در تشخیص یک بیماری تبحر بیشتری دارند و بیمار به او ارجاع می‌شود خاطرنشان کرد: اگر پزشکی به طور معمول بیماران را به شخص خاصی برای گرفتن سونوگرافی ارجاع دهد و یا بیمار را برای انجام سونوگرافی چندین بار به مرکز سونوگرافی بفرستد، موضوع از لحاظ نظام پزشکی قابل رسیدگی و بررسی است.

وی ادامه داد: در بررسی‌ها اگر متوجه شویم که اقدام پزشک هدفمند، سیستماتیک و به قصد کسب سود است، طبق آئین‌نامه نظام پزشکی تخلف به شمار می‌آید و جرایمی سنگینی نیز اعمال می‌شود.

مدرکیان با بیان اینکه مراکز دولتی نیز دستگاه‌های مناسبی دارند و تشخیص‌ها و خدمات خوبی صورت می‌گیرد افزود:‌ گاهی به خاطر ازدحام مراکز دولتی برخی از پزشکان ممکن است احساس کنند، دقت کافی وجود نداشته و بیمار را به سونوگرافی دیگری ارجاع دهند.

وی با اشاره به اینکه در مراکز دولتی سونوگرافی توسط افراد متبحر انجام می‌شود و صاحب تجربه‌اند بیان کرد: اگر بیماری احساس کرد که پزشکان به تعمد دنبال تکرار  سونوگرافی‌ هستند از نظر ما قابل پیگیری است.

انتهای پیام/89026/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول