اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: هر گونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقدامات بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب شده و در صورت عدم رعایت قانون با آن برخورد می‌شود.

برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز

رضا باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به بازدید از باغات کل شهرستان شهرضا و بررسی خسارات ناشی از سرمازدگی اظهار داشت: درختان گردو به صورت کلی خسارت دیده‌اند و سایر درختان شامل زردآلو، سیب و انگور به صورت درصدی دچار سرمازدگی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به کشت گل محمدی در شهرستان شهرضا افزود: در سال جاری در این شهرستان یک باغ گل محمدی به مساحت 2.5 هکتار در اراضی مزرعه فضل‌آباد زیر کشت رفته است، این باغ طبق اصول فنی و با استفاده از قلمه ریشه‌دار و سیستم آبیاری تحت فشار احداث شده است.

وی بیان کرد: گل محمدی در فرهنگ ایرانی جایگاه ارزشمندی دارد و از گلاب، غنچه خشک و اسانس آن در صنایع دارویی و عطرسازی و فراورده‌های بهداشتی و غذایی استفاده می‌شود.

باقری با اشاره به این‌که بر اساس سهمیه‌بندی استانی قرار است در سال جاری 32 هکتار گلخانه در شهرستان شهرضا احداث شود،گفت: شهرستان شهرضا با تولید سالیانه مقادیر زیادی از محصولات گلخانه‌ای، به عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات گلخانه‌ای در استان اصفهان مطرح است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پرداخت تسهیلات سامانه سیتا خاطرنشان کرد: در سال جدید با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه تولید و اشتغال سال 1397 امکان ثبت‌نام تسهیلات از محل بند الف تبصره 18 در رسته‌های گلخانه، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی، شیلات، دامپروری (غیر از مرغ گوشتی و تخمگذار)، دامپزشکی، مکانیزاسیون در سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری (سیتا) به آدرس cita.maj.ir  وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 توسط اداره امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شهرضا گفت: هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقدامات بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌شود و چنانچه به طور غیر مجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره 1 ماده 1 این قانون انجام شود، جرم بوده و مأموران جهاد کشاورزی محل مکلف هستند نسبت به توقف عملیات اقدام و مراتب را به اداره متبوع جهت انعکاس به مراجع قضایی اعلام کنند.

باقری با تأکید بر این‌که در راستای این قانون در منطقه اسلام‌آباد حکم تبصره 2 ماده 10 قانون اجرا شد، خاطرنشان کرد: مأموران جهاد کشاورزی موظف هستند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل تنظیم صورت مجلس رأسا نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کنند.

انتهای پیام/63101/ا 20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول