اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انجام نخستین اسکن ویژه نوزادان در مرکز پزشکی هسته‌ای سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: نخستین اسکن ویژه نوزادان در مرکز پزشکی هسته‌ای راه آسمان سمنان با موفقیت انجام شد.

انجام نخستین اسکن ویژه نوزادان در مرکز پزشکی هسته‌ای سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین اسکن ویژه نوزادان در مرکز پزشکی هسته‌ای راه آسمان سمنان با موفقیت انجام شد؛ این اسکن صبح امروز از نوزاد 45 روزه که مشکوک به عفونت استخوان بود، انجام گرفت.

این فوق‌تخصص اطفال و پزشک معالج نوزاد گفت: این نوزاد 45 روزه با وزن یک کیلوگرم در هفته بیست و نهم بارداری مادر متولد شد که با تشخیص احتمال عفونت در بافت استخوانی برای اسکن به مرکز پزشکی هسته‌ای راه آسمان ارجاع شد.

دانایی با بیان اینکه امکان این نوع اسکن در کشور بسیار محدود است، افزود: پیش از راه‌اندازی مرکز پزشکی هسته‌ای راه آسمان برای تشخیص به‌موقع، بیمار مجبور به مراجعه به مراکز خارج از استان بود که با راه‌اندازی این مرکز دیگر نیازی به اعزام بیماران به خارج از استان نیست.

وی ادامه داد: با فعالیت مرکز پزشکی هسته‌ای راه آسمان در سمنان در کوتاه‌ترین زمان، ضمن تشخیص به‌موقع بیماری‌های نوزادان، مراحل درمان هم در اسرع وقت آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ابراز خرسندی از وجود چنین مرکز پیشرفته‌ای در استان گفت: راه‌اندازی این مرکز یکی از دستاوردهای بزرگ تشخیصی و درمانی در استان است که به لطف خداوند و یاری خیران، امکان بهره‌مندی از این مرکز برای مردم استان سمنان و استان‌های هم‌جوار فراهم‌ شده است.

دانایی با تشکر از همیاران و همراهان بنیاد نیکوکاران راه آسمان و کارکنان مرکز پزشکی هسته‌ای در توجه ویژه به ارتقای سلامت مردم استان سمنان، بیان کرد: تجهیز و راه‌اندازی این مرکز نقش به‌سزایی در تأمین رفاه و سلامت مردم استان ایفا می‌کند.

مهسا صبور متخصص پزشکی هسته‌ای هم در این باره گفت: مرکز پزشکی هسته‌ای راه آسمان بخشی عمده‌ای از نیازهای مربوط به اسکن بیماران مبتلا به سرطان را برطرف می‌کند و در این مرکز روزانه 20 تا 25 بیمار پذیرش می‌شوند.

به گزارش فارس؛ فعالیت مرکز پزشکی هسته‌ای راه آسمان با کمک خیران و نیک‌اندیشان استان از حدود یک سال قبل در سمنان آغاز شده است.

در این مرکز که پیشرفته‌ترین مرکز پزشکی هسته‌ای شرق کشور است، انواع اسکن ازجمله اسکن‌های قلب، تیروئید، پاراتیروئید، استخوان، کلیه، مجرای اشکی، ریه و کبد انجام می‌شود.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول