اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری ۱۵۰۰ محفل جزءخوانی قرآن در خراسان‌جنوبی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از یک هزار و 500 محفل جزء‌خوانی قرآن کریم در نقاط مختلف استان اعم از مساجد، مراکز فرهنگی، حسینیه‌ها و پارک‌ها برگزار می‌شود.

برگزاری ۱۵۰۰ محفل جزءخوانی قرآن در خراسان‌جنوبی

حسن سلمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، از فعالیت ۳۳ مؤسسه قرآنی، ۴۴ خانه قرآن شهری و ۱۷۳ خانه قرآن روستایی در خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: مؤسسات قرآنی نقش مؤثری در ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ قرآنی در جامعه دارند.

وی از اجرای طرح قرآنی بینات ۲۲ همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این برنامه با موضوع آموزش ترجمه و تفسیر عمومی قرآن با موضوع سوره مبارک غافر پیگیری می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در این طرح، ائمه جماعات و اساتید تفسیر قرآن کریم در مساجد و جلسات قرآنی هر روزه به بیان تفسیر چند آیه از سوره مبارکه غافر می‌پردازند و در پایان ماه مبارک نیز مسابقه‌ای از محتوای این سوره برگزار خواهد شد.

سلمانی با اشاره به اجرای طرح «با قرآن در رمضان» در شهرستان‌های مختلف، تبیین کرد: در تین مراسم مربیان قرآنی به بیان احکام پرداخته و و نکاتی را پیرامون قرآن‌آموزی بیان و در پایان جزء‌خوانی نکات تجویدی و روان‌خوانی قرآن کریم به صورت آموزشی و مسابقات قرآنی نیز برگزار می‌شود.

وی از برگزاری یک هزار و 500 محفل جزء‌خوانی قرآن کریم در نقاط مختلف استان اعم از مساجد، مراکز فرهنگی، حسینیه‌ها و پارک‌ها خبر داد و مطرح کرد: آئین جزء‌خوانی قرآن کریم همه ساله با شروع ماه مبارک رمضان و با حضور گسترده مردم مؤمن به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ترویج فرهنگ قرآنی، انس و توجه مردم به آیات روح‌بخش قرآن کریم و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری محافل قرآنی دانست.

سلمانی خاطرنشان کرد: تشریح مبانی فقه جعفری، اجرای برنامه‌هایی با موضوع خانواده، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در راستای پاسخگویی به شبهات و سخنرانی مذهبی در زمره برنامه‌های جانبی محافل جزء‌خوانی قرآن کریم در ماه رمضان است.

انتهای پیام/69039

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول