اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری از پرداخت 2 هزار و 210 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزای روستایی و عشایری این استان به متقاضیان خبر داد.

پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، الله‌کرم نصیری از پرداخت 2 هزار و 210 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزای روستایی و عشایری این استان به متقاضیان خبر داد و گفت: مجموع اعتبارات اشتغالزایی روستایی و عشایری استان 4 هزار و 660میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون 4هزار و 30میلیارد ریال به استان تخصیص یافته است.

هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این میزان تاکنون 2 هزار و 589 میلیارد ریال طرح اشتغال روستایی و عشایری برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان از سوی بانک های عامل انعقاد قرار شده است.

وی یادآور شد: انعقاد قرار داد بین بانک‌ها به منزله پرداخت قطعی تسهیلات اشتغالزا به طرح‌های روستایی و عشایری است.

نصیری اظهار داشت: از مجموع اعتبارات نیز 2 هزار و 580 میلیارد ریال تسهیلات در کمیته فنی طرح‌های اشتغالزای روستایی و عشایری به تصویب رسیده است؛ یک هزار و 200 میلیارد ریال نیز از سوی دستگاه های حمایتی مانند کمیته امداد امام راحل و بهزیستی باید جذب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری، کاهش بسیار شدید انحراف از تخصیص تسهیلات در طرح را در این استان یادآور شد و اظهار داشت: با نظارت کامل تسهیلات اختصاص یافته به طرحهای اشتغالزا روستایی و عشایری در محل همان طرح‌ها هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

وی در پایان تأکید کرد: تسهیلات پرداختی نباید به هیچ عنوان از مسیر انتخاب شده انحراف داشته باشد و در این زمینه کمیته نظارت 70درصد از طرح‌ها را بررسی کرده که انحراف از سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال در این طرح‌ها انگشت شماره بوده است.

نصیری افزود: تلاش می‌شود با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عامل همین تعداد انگشت شمار انحراف طرح‌ها رفع شود و اگر تسهیلاتی به جای اشتغال در زمینه دیگری سرمایه‌گذاری شده از طریق ضوابط قانونی بازگردانده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری در استان با توجه به تسهیلات پرداختی به متقاضیان نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول