اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

محلات حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده بندرعباس را رها نمی‌کنیم

فرماندار بندرعباس گفت: محلات حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده شهر را رها نمی‌کنیم و برایشان برنامه داریم.

محلات حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده بندرعباس را رها نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عزیزاله کناری پس از انتشار سلسله گزارش هایی از مشکلات ودرخواست های ساکنان محله آیت الله غفاری بندرعباس در رسانه‌ها و دستور استاندار برای پیگیری این موضوع؛ در جمع تعدادی از معتمدین این محله اطمینان داد رفع مشکلات محلات و بخصوص محله آیت الله غفاری را در دستور کار قرار دادیم و تاحصول نتیجه پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: استانداری و فرمانداری همواره به دنبال ساماندهی محلات حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده شهر جهت کاهش آسیب‌ها و ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان هستند که در همین راستا طرح بازآفرینی اینگونه محلات را باجدیت دنبال می‌کنیم.

کناری البته تاکید کرد: در اجرای این طرح که با شیوه های متفاوتی اجرایی می شود؛ منافع ساکنان در اولویت قرار دارد و همواره از حقوق مردم دفاع می‌کنیم تا رضایت آنها در اجرای پروژه‌ها را جلب کنیم.

فرماندار بندرعباس، همراهی معتمدین و ساکنان را در اجرای طرح‌های مختلف در محلات حاشیه ای حائز اهمیت خواند و افزود: همراهی ساکنان باعث می‌شود در اجرای پروژه‌های عمرانی و... تسریع شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های مختلف ساکنان محله آیت‌الله غفاری (شهناز سابق) گفت: استانداری و فرمانداری دغدغه‌های ساکنان را رصد کرده و برطرف شدن مشکلات و تامین خواسته‌های بحق ساکنان را دستور کار خود قرار داده است و از نظرات معتمدین محله نیز در اجرای طرح و رفع مشکلات استقبال می‌کند.

کناری تاکید کرد: فرمانداری بندرعباس نیز دغدغه اهالی را درخصوص سنددار شدن املاک و استفاده از تسهیلات نوسازی جهت بازسازی املاک فرسوده، ارتقاء شاخص‌های مختلف، مشارکت مردم در ساخت و سازها، استفاده رایگان نوجوانان و جوانان محله از اماکن و سالن‌های ورزشی را پیگیری خواهد تا خواسته‌های اهالی محقق شود.

گفتنی است، در این جلسه معتمدین محله دغدغه‌‌های خود را درخصوص پرهیز شهرداری از نگاه تجاری به محله آیت‌الله غفاری و بازشدن قفل سنددار شدن املاک با نرخ پایین مانند محله چاهستانی‌ها، لزوم تهاترزمین این محله بین شهرداری و راه وشهرسازی واگذاری اراضی به ساکنان محروم محله با قیمت ارزان، راه‌اندازی مهدکودک و پیش دبستانی در محله، جمع‌آوری معتادان، موادفروشان و مشروب‌فروشان و ضایعاتی‌ها، مقابله جدی‌تر با سارقان، تامین روشنایی محله، بازگشایی معابر و لاین بندی کوچه ها و... بیان کردند.

همچنین حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در محله‌های که قهرمانان ملی و جهانی و برترین‌های کنکور دارد، رسیدگی به مشکلات محله ای که ده‌ها شهید از جمله اولین شهید انقلاب (شهید گرجی زاده) و دومین شهید مدافع حرم (شهید تختی نژاد) را تقدیم انقلاب کرده است، رفع تبعیض و بی‌عدالتی نسبت به این محله نسبت به مناطق مرفه‌نشین شهر، رفع مشکلات خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد که خانه برخی از آنها در بارندگی تخریب شد و همچنان بلاتکلیف مانده اند، تعطیلی خوابگاه‌های معتادان و تخریب خانه‌ خرابه‌هایی که تبدیل به پاتوق معتادان شده‌اند، راه‌اندازی ایستگاه پلیس در محله از دیگر موضوعاتی بود که در نشست تعدادی از معتمدین محله آیت‌الله غفاری با فرماندار بندرعباس مطرح شد.

معتمدین محله خواستار اتخاذ تدابیری جهت رفع مشکلات محله شدند که فرماندار بندرعباس وعده کرد بنا به دستور استاندار هرمزگان پیگیری‌های لازم را در این خصوص تاحصول نتیجه و با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/88030/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول