اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ضرورت جدیت بسیار بیشتر قوه قضائیه در نظارت‌ها

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بر ضرورت جدیت بسیار بیشتر قوه قضائیه در نظارت‌ها تأکید کرد و گفت: قوه قضائیه بایستی در حوزه‌ گرانی‌های غیرمجاز، قاچاق، ربا و موارد مختلف دیگر ورود جدی داشته باشد.

ضرورت جدیت بسیار بیشتر قوه قضائیه در نظارت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد، با اشاره به دشمنی همیشگی استکبار با جمهوری اسلامی ایران و اعمال فشار‌های زیاد به مردم ایران، گفت: درواقع دشمنی استکبار در شرایط کنونی به گونه‌ای نیست که بگوییم قبلا دشمنی کم بوده و در شرایط کنونی به بالاترین حجم خود رسیده است.

وی افزود: درواقع بسیاری از مسائل کشور از ناحیه قوه قضائیه می‌تواند حل شود؛ چنانچه بسیاری از مشکلات مردم از این طریق قابل رفع است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه قوه قضائیه بایستی در حوزه‌های گرانی‌های غیرمجاز، قاچاق، ربا و موارد مختلف دیگر ورود جدی داشته باشد، اظهار داشت: متاسفانه امروزه علاوه بر تخلف‌هایی که در حوزه‌های اقتصادی وجود دارد، شاهد برخی فرهنگ‌های نادرست نیز هستیم که در راستای برطرف شدن این مهم بایستی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

ناصری تصریح کرد: درواقع امروزه ضرورت دارد تا قاضی به میدان بیاید و با هر اقدام نادرستی که می‌بیند مبارزه کند و در راستای پیشگیری حرکت کند؛ چنانچه بایستی آن اقداماتی که در جامعه وجود دارد و ممکن است آینده ما را با چالش و گرفتاری روبرو کند را رفع نمایند.

امام‌جمعه یزد، فرهنگ سود بیشتر را یکی از فرهنگ‌های بد اقتصادی مرسوم در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: این مهم سبب می‌شود نیاز جامعه مورد توجه نباشد و سرمایه‌گذاری‌ها تنها در راستای افزایش سود انجام می‌شود که در این راستا بایستی توجه شود.

وی ادامه داد: این چنین افرادی به هیچ عنوان نمی‌توانند به پیشرفت جامعه کمک کنند؛ چراکه تنها درصدد آن چیزی هستند که سود بیشتر در آن است؛ چنانچه  برخی این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه واردات انجام می‌شود و برخی موارد در حوزه محصولات غذایی نامناسب و غیربهداشتی نمود پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر ضرورت جدیت بسیار بیشتر قوه قضائیه در نظارت‌ها، خاطرنشان کرد: همچنین انتظار این است که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هم قوه قضائیه به صورت جدی ورود پیدا کند؛ چراکه تاکنون طرح‌های متعددی در ارتباط با تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر ارائه شده؛ اما همه به دلایلی رد شدند.

انتهای پیام/۹۰۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول