اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دشمن با «معامله قرن» به‎دنبال نابودی هویت فلسطین است

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دشمن در طرح معامله قرن به‎دنبال گرفتن هویت فلسطینی‎ها است، گفت: خصوصیت راهپیمایی امسال روز قدس مبارزه با خیانت بزرگ «معامله قرن» بود.

دشمن با «معامله قرن» به‎دنبال نابودی هویت فلسطین است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر  امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان گرگان اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های ماه مبارک رمضان تقویت ارتباط انسان‌ها با خدا است و مهم‌ترین چیزی که ارتباط بین ما و خدا را تقویت می‌کند نماز است.

وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس  تصریح کرد: امروز برای همه امت اسلامی و بنیانگذار روز قدس روز خوبی است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه در نگاه سیاسی امام راحل رژیم اشغالگر قدس به‎عنوان یک خطر برای امت اسلامی مطرح بود، افزود: امام راحل از مهرماه سال 1357 و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از اسرائیل به‎عنوان غده سرطانی یاد کردند که برای همه جهان اسلامی و مصالح جهانی خطرناک است.

نورمفیدی متذکر شد: هنوز یک سال از عمر انقلاب اسلامی نگذشته بود که امام راحل در اقدامی زیبا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس انتخاب کردند.

وی یادآور شد: امروز وقتی به جهان اسلام نگاه می‎کنیم موج عجیبی در همه جهان به وجود آمده و هدف امام راحل نیز این بود که مسأله فلسطین از یک مسأله قومی و منطقه‎ای خارج شود و تمام امت اسلامی خود را موظف بدانند که در این جنگ و مبارزه وارد شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان است، گفت: بیت‎المقدس سکوی عروج رسول‎الله (ص) به آسمان بود و مسلمانان نمی‎توانند از مسجدالاقصی دست بردارند و امروز می‎بینیم که درختی که امام راحل کاشته است امروز به ثمر نشسته و بارور شده است.

نورمفیدی با بیان اینکه دشمنان امت اسلامی از روز جهانی قدس احساس خطر می‎کنند، خاطرنشان کرد: طرح معامله قرن خیانت قرن است و راهپیمایی روز قدس با توجه به این مسأله اهمیت دوچندان پیدا کرده است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دشمنان با طرح معامله قرن به‎دنبال نابودی و هویت‎زدایی فلسطین هستند، اذعان کرد: آمریکایی‌ها ایران را تحریم و تحت فشار اقتصادی قرار دادند تا عزت، استقلال و هویت‎ را از ما بگیرند اما برای گرفتن هویت کشور فلسطین از در ایجاد رونق اقتصادی و به بهانه حل مشکلات اقتصادی وارد شده‎اند.

وی با بیان اینکه بیان کرد: متأسفانه در این بین عربستان سعودی و کشورهای عربی نیز پشت پرده از دشمن حمایت می‎کنند و چند وقت گذشته پادشاه سعودی 80 میلیون دلار به «نتانیاهو» کمک کرده است.

نورمفیدی با بیان اینکه دشمن در معامله قرن به‎دنبال گرفتن هویت فلسطینی‎ها است، گفت: دشمن در طرح معامله قرن به‎دنبال خلع سلاح حماس است و آوارگان فلسطینی نیز حق بازگشت به کشور خود را ندارند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس جهاد مقدس است، ابراز کرد: فشارهای مردمی کار دشمن را سخت می‎کند و هر چه حضور گسترده‎تر باشد عرصه بر دشمنان تنگ‎تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: خصوصیت راهپیمایی امسال روز قدس مبارزه با خیانت بزرگ نه معامله قرن بود و ملت ایران امروز با حضور پرشور و گسترده خود بار دیگر نشان دادند همیشه در صحنه حضور دارند.

نورمفیدی با اشاره به سخنرانی امام راحل در 13 خردادماه سال 1342 خاطرنشان کرد: امام راحل در سخنرانی 13 خردادماه آمریکا، اسرائیل و شخص شاه را خطاب قرار دادند.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: مبارزه امام راحل با اسرائیل مسأله جدیدی نبود و امام (ره) پیش از شروع نهضت و با شکل‎گیری رژیم نامشروع اسرائیل به مقابله با آن پرداخت.

وی با اشاره به ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) توضیح داد: پس از رحلت امام راحل به‎وسیله مجلس خبرگان مقام معظم رهبری به‎عنوان رهبر انتخاب شدند و معظم‎له در طول 30 سال اخیر نشان دادند خلف صالحی برای امام راحل هستند.

نورمفیدی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در مدت 30 سال در صحنه‎های مختلف کشتی طوفان‎زده را به نحو احسن هدایت کردند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در پایان رونق تولید را تنها راه حل مشکلات اقتصادی و بیکاری دانست و گفت: باید تلاش کنیم رونق تولید در کشور شکل بگیرد و همه باید برای تحقق این مهم کمک کنیم.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول