اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تشریح چگونگی بازسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر

محمدعلی سلیمانی، مدیر پروژه بازسازی مجموعه تئاتر شهر گفت: از جمله فعالیت‌هایی که در این پروژه صورت می‌گیرد نصب پوشش نسوز سازه‌های فوقانی، موتور گیربکس سقف بالایی و جمع‌آوری سازه‌های موقت پیشانی تالار اصلی است که چندی پیش دچار سانحه شده بود.

تشریح چگونگی بازسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، با پایان گرفتن اجرای نمایش «ملاقات» به کارگردانی پارسا پیروزفر در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، فاز جدید تعمیرات و تجهیز این بخش از سوی یک شرکت دانش بنیان ایرانی نیمه اردیبهشت ماه ۹۸ آغاز شد.

محمد علی سلیمانی مدیر پروژه بازسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر با اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام شده در عملیات بازسازی و نوسازی این تالار توضیح داد: از روزی که عملیات بازسازی و نوسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد،‌تمامی تلاش خود را انجام دادیم تا امور مربوط به بازسازی طبق برنامه پیش برود و خوشبختانه تا به امروز مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است.

وی دراین باره ادامه داد: نصب پوشش نسوز در سازه‌های فوقانی، جمع آوری بقایای ماشینری قدیمی، جمع آوری سازه‌های موقت پیشانی تالار اصلی که چندی پیش دچار سانحه شده بود، نصب داربست برای رنگ آمیزی دیواره جنوبی صحنه تالار اصلی، نصب موتور گیربکس سقف بالایی از جمله فعالیت‌هایی است که طی روزهای گذشته در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر توسط تیم بازسازی انجام گرفته است. 

سلیمانی اظهار داشت: به هر ترتیب ما طبق برنامه ریزی فنی در زمینه بازسازی تالار اصلی کارها را به صورت منظم انجام می‌دهیم و امیدوارم بتوانیم در صورت بروز مشکل غیر قابل پیش بینی بتوانیم شهریور ماه سال جاری کارها را به اتمام برسانیم.

مدیر پروژه بازسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر بیان کرد: شرکتی که امور بازسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر را به عهده گرفته یک شرکت دانش بنیان است که بسیاری از کارکنان آن از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف هستند و می‌توان مطرح کرد که برای اولین بار در ایران سیستم ماشینری یک تالار نمایشی با سیستم کنترل مرکزی یکپارچه توسط یک تیم مهندسی کاملاً ایرانی با سیستم‌های به روز مطابق با استاندارهای جهانی تجهیز می‌شود که نیازی به حضور یک شرکت خارجی ندارد.

سلیمانی در پایان گفت: حضور یک شرکت دانش بنیان ایرانی در یک پروژه تخصصی هنری از جمله اتفاقات بسیار ارزشمند و مثبتی است که با تجهیز و بازسازی سیستم ماشینری و صحنه تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شده  و این باعث افتخار ماست که نیروهای متخصص و جوان ما توانسته‌اند در نوسازی و بهسازی یک مجموعه بسیار معتبر نمایشی همچون تئاتر شهر حضور داشته و در خدمت هنرمندان و تماشاگران فهیم تئاتر باشند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول