اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فارس من| حق انتخاب «سونوگرافیست» با بيمار است

دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: حق انتخاب سونوگرافیست بر عهده بیمار است و در زمان پذیرش بیماران، حضور متخصصین سونوگرافیست آقا یا خانم به اطلاع بیماران رسانده می‌شود.

فارس من| حق انتخاب «سونوگرافیست» با بيمار است

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پاسخ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز به مطلب مندرج در سامانه فارس من با عنوان «در برخی از بیمارستان های دولتی شهر کرج پزشک مرد سونوگرافی بانوان را انجام می دهد» به شرح ذیل است:

به دلیل محدودیت سونوگرافیسیت خانم، تامین نیرو برای تمام شیفت‌های بیمارستان امکان پذیر نیست اما در برخی از شیفت‌هایی که امکان تامین نیرو فراهم شده است این کار صورت می‌پذیرد.

ضمن اینکه در کنار تمام متخصصین رادیولوژیست تایپیست خانم در تمام مدت انجام سونوگرافی در اتاق حضور دارند همچنین لازم به ذکر است که در زمان پذیرش بیماران حضور متخصصین سونوگرافیست آقا یا خانم به اطلاع بیماران رسانده می‌شود و حق انتخاب با خود بیمار است. 

قابل ذکر است بیمارستان کمالی کرج به عنوان تنها مرکز دولتی و تخصصی زنان و زایمان در استان روزانه مراجعه کنندگان بسیار زیادی دارد و همین طور بخش رادیولوژی و سونوگرافی این مرکز به صورت شبانه روزی فعال بوده و روزانه بیش از ۳۰۰ سونوگرافی انجام می‌شود.

این مرکز تمام تلاش خود را می‌کند تا با توجه به امکانات و شرایط موجود طرح انطباق در انجام سونوگرافی ها رعایت شود اما بعضا در موارد اورژانسی و شیفت‌های شب این مورد امکان پذیر نبوده که در نهایت به بیمار اطلاع داده می‌شود. 

همچنین بیمارستان کمالی در جهت رعایت طرح انطباق در بخش رادیولوژی پیگیری و تلاش لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول