اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فارس من| از نارضایتی مرغداران تا الزام به رعایت نرخ مصوب

در حالی که مرغداران استان سمنان از قیمت‌های خرید مرغ زنده ابراز نارضایتی می‌کنند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان آنها را ملزم به رعایت نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار می‌داند.

فارس من| از نارضایتی مرغداران تا الزام به رعایت نرخ مصوب

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی ضروری درباره «گران‌فروشی مرغ در سمنان» مطرح کرده‌اند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «من یک کارگرم و یک سؤال دارم؛ چرا جلوی این گران‌فروشی مرغ گرفته نمیشه؟ مگر قرار نیست که بالای قیمت مصوب تخلف باشه و برخورد بشه. من کارگر مگه چقدر حقوق دارم. گوشت قرمز رو که از سبد خانواده حذف کردم؛ لطف کنید به گوش مسئولین برسانید»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

مرغداران راضی نیستند!

حسین پیوندی، رئیس اتحادیه مرغداران سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در تشریح وضع بازار مرغ اظهار کرد: مرغ زنده در خود مرغداری با قیمت هفت تا هفت هزار و 500 تومان فروخته می‌شود.

وی ادامه داد: این قیمت برای مرغداران با توجه به مشکلاتی که دارند، قابل قبول نیست و آنها از این نرخ رضایت ندارند.

رئیس اتحادیه مرغداران سمنان با تأکید بر اینکه حداقل 500 تومان تفاوت قیمت با قیمت واقعی مرغ زنده وجود دارد، تصریح کرد: این موضوع نارضایتی مرغداران را به همراه داشته است.

پیوندی با اشاره به اینکه مشکلی در بحث تأمین خوراک دامی وجود ندارد، اضافه کرد: قیمت‌ها در این بخش قدری بالاست.

وی با بیان اینکه مشکلی در جوجه ریزی مرغداری‌ها دیده نمی‌شود، اظهار کرد: شاید قیمت جوجه قدری بالاست؛ ولی جوجه ریزی طبق سنوات قبل انجام می‌شود.

مرغداران؛ موظف به رعایت قیمت مصوب

سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز به فارس گفت: 395 واحد پرورش مرغ گوشتی و 41 واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در این استان فعالیت دارند و 24 میلیون قطعه جوجه‌ریزی سالانه در استان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان مرغ نسبت به قیمت‌ها معترض هستند؛ اما تا زمان اعلام قیمت‌های جدید باید دستور ستاد تنظیم بازار کشور را رعایت کنند؛ قیمت مرغ گرم هر کیلوگرم 11 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نهاده‌های دامی موردنیاز مرغداران در دست تأمین بوده و ذخایر خوبی در استان در این بخش وجود دارد، ادامه داد: روند جوجه‌ریزی‌ها نیز در سمنان مطلوب است و نظارت می‌شود تا نهاده‌های دامی موردنیاز تولیدکنندگان به‌درستی به دست آنها برسد.

میرعماد بیان کرد: روند تولید مرغ در استان سمنان تا امروز بسیار خوب بوده است و بیش از 70 درصد تولیدات این بخش مازاد بر نیاز استان بوده و به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها تحت تأثیر مصوبه کشوری است، گفت: تا زمانی که حادثه غیرقابل پیش‌بینی‌ای چون بیماری طیور رخ ندهد، تولید مرغ در استان سمنان هیچ مشکلی نخواهد داشت.

فساد در توزیع کالاهای دولتی

در همین حال، حجت‌الاسلام سیدعلی رضوی‌نسب، امام جمعه بسطام که بیش از همه با مردم سروکار دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره گرانی‌ها و روند توزیع کالاها در بازار می‌گوید: گرانی برای مردم در حوزه معیشتشان مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

امام جمعه بسطام با تأکید بر اینکه تنها می‌توانیم به دولت توصیه کنیم و تذکر دهیم، تصریح کرد: دولت مدیریت اوضاع اقتصادی به‌ویژه کالاهای اساسی و اقلام ضروری مردم را در دست داشته باشد.

رضوی‌نسب با اشاره به اینکه اقلام موردنیاز مردم خیلی گران شده، اضافه کرد: درآمد مردم پایین آمده و هزینه‌ها بسیار بالا رفته است.

وی بیان کرد: دولت تأمین و توزیع اقلام ضروری موردنیاز مردم را مدیریت کند تا به مردم بیش از این در حوزه معیشت سخت نگذرد و نگاه مدیریتی در توزیع کالاهای دولتی بیشتر دیده شود..

رضوی‌نسب با تأکید بر اینکه فساد در توزیع کالاهای دولتی در جامعه دیده می‌شود، اضافه کرد: چندین بار که این کار را انجام دادند، شاهد این فسادها بودیم؛ اگر بتوانند جلوی فساد در توزیع اقلام دولتی را بگیرند و مردم به اندازه نیاز کالاهای اساسی موردنیاز خود را تهیه کنند، مشکلات کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/75035/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول