اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اتمام پروژه‌های مسکن مهر کردستان در گرو همکاری بانک‌هاست

معاون عمران استانداری کردستان گفت: موفقیت برخی استان‌ها در طرح مسکن مهر حاصل همکاری یک مجموعه است که انصافا دستگاه‌های خدمات‌رسان در کردستان همکاری داشته‌اند اما اگر بانک همکاری نکنند امیدوار نخواهیم بود.

اتمام پروژه‌های مسکن مهر کردستان در گرو همکاری بانک‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهرام ملکی پیش از ظهر امروز در شورای مسکن استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، به مشکلات مطرح شده برخی سایت‌های مسکن مهر، اظهار کرد: اعضای این تعاونی‌ها سهم خود را پرداخت کرده‌اند، اما هیات مدیره مبالغ را به حساب خود واریز کرده است.

وی اذعان داشت: با وجود اینکه در هر سه تعاونی تخلفات هیات مدیره محرز است اما شورای مسکن تا به امروز نتوانسته از ابزار خود برای رفع این چالش‌ها استفاده کند.

ملکی بر تسریع در رسیدگی به تخلفات در مراجع ذیصلاح تاکید کرد و گفت: تخلفات تعاونی مسکن متعلق به جهاد کشاورزی مربوط به هیئت مدیره  و نه حمایت دولت است.

معاون هماهنگی امور عمران استاندار کردستان افزود: دولت نمی‌تواند اینجا حکمیت کند چرا که در حوزه اختیارات اداره‌کل مسکن و شهرسازی ورود به موضوع آورده متقاضیان نیست.

به گفته ملکی، از بین 8 هزار واحد که طی چند سال اخیر بررسی کرده‌ایم 4 هزار به سرانجام رسیده است، اما نمونه مشابه سایت مسکن ارغوان نداشته‌ایم.

وی اذعان داشت: پروژه تعاونی ارغوان کلاف سردرگم حقوقی است، اول باید مسائل حقوقی آن از طریق دستگاه قضا حل شود بعد از آن به مباحث فنی ورود کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: اختلافات بین اعضا و تعاونی و اینکه همه از هم شکایت کرده‌اند، موضوع شورای مسکن نیست.

ملکی اضافه کرد: موفقیت برخی استان‌ها در طرح مسکن مهر حاصل همکاری یک مجموعه است که انصافا دستگاه‌های خدمات‌رسان در کردستان همکاری داشته‌اند اما اگر بانک همکاری نکنند نمی‌توانیم امیدوار باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: اگر نگرانی از مجموعه جهاد نصر وجود دارد باید به خاطر مردم کنار گذاشته شود و برای رفع مشکلات فراروی پروژه مسکن مهر باید بانک هم کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد نصر به دلی اجرای پروژه با قیمت کمتر از بازار ضرر می‌کند و دلیل آن نوع نگاه دولتی بودن جهاد نصر است لذا بانک مسکن نباید نگاه سخت‌گیرانه به این پروژه داشته باشد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول