اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

پیگیری پرداخت وام دانشجویی تجهیزات الکترونیکی توسط وزارت علوم

یک مقام مسئول در پاسخ به درخواست پرداخت تسهیلات به دانشجویان برای خرید تجهیزات الکترونیکی، گفت: چند معاونت وزارت علوم باید روی این درخواست کار کنند و تمهیداتی اندیشیده شود که موضوع را پیگیری می‌کنیم.

پیگیری پرداخت وام دانشجویی تجهیزات الکترونیکی توسط وزارت علوم

به ‌گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی دانشجویان در بخش فارس من سوژه‌ای با عنوان «پرداخت تسهیلات به دانشجویان جهت خرید تجهیزات الکترونیکی» را ثبت کرده‌اند.

این دانشجویان نوشته‌اند: «امروزه ضرورت حفظ دسترسی به منابع علمی برای دانشجویان بخش مهم و جدایی ناپذیر از پروسه علمی و پژوهشی به حساب می آید که برای تحقق این امر ضروری است که دانشجو و پژوهشگران حوزه های مختلف به تجهیزات الکترونیک مانند لب تاپ یا گوشی هوشمند و شبکه اینترنت دسترسی داشته باشند. اما متاسفانه به دلیل افزایش نرخ بی سابقه دلار در حال حاضر خرید تجهیزات الکترونیکی مانند لپ تاپ یا گوشی هوشمند برای دانشجویان طبقه متوسط و پایین جامعه به امری غیر ممکن تبدیل شده است و این موضوع خسارت های فراوانی در مسیر رشد و توسعه علمی و جهش علمی مد نظر رهبری را به بار آورده است. لذا از مسئولان وزارت علوم و هیات دولت انتظار می رود که تمهیدات لازم جهت تخصیص وام و یا خرید اعتباری این تجهیزات برای دانشجویان را فراهم آورند.»

فارس این درخواست را با وزارت علوم مطرح کرده است.

محمد هادی عسکری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: راهکار این درخواست این است که چند معاونت وزارت علوم روی آن کار کنند که به نظر می‌رسد بخش عمده این درخواست مربوط به صندوق رفاه است، اما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: برای این کار باید تمهیداتی اندیشیده شود، برای مثال با نهادهای متولی واردات مذاکره‌ شود؛ البته اینکه موضوع به نتیجه می‌رسد یا خیر را هنوز نمی‌دانیم اما موضوع را پیگیری می‌کنیم.

مقرر شد خبرنگار فارس پس از بررسی موضوع بار دیگر پیگیری‌های لازم را تا رسیدن به پاسخ نهایی انجام دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول