اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ریابکوف: افزایش حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه نقض قوانین بین‌الملل است

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، تصمیم دولت آمریکا مبنی بر افزایش نیروهای نظامی خود در منطقه غرب آسیا، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

ریابکوف: افزایش حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه نقض قوانین بین‌الملل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) تصمیم آمریکا برای افزایش نیروهای نظامی خود در منطقه غرب آسیا را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، ریابکوف تأکید کرد: «مسکو نگران طرح‌های آمریکا برای افزایش نیروهای نظامی خود در خاورمیانه بوده و معتقد است که این اقدام خطر درگیری‌ها در منطقه را افزایش می‌دهد».

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «تهدید [آمریکا و غرب] به اعزام نیرو [به منطقه] نقض آشکار قوانین بین‌المللی است».

«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز گذشته گفته بود که واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نبوده و تصمیم اعزام نظامیان بیشتر به خاورمیانه با هدف تضمین سلامت نظامیان در منطقه و حمایت از منافع ملی است.

پیشتر رویترز خبر داده بود که مقامات آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن آماده اعزام نیروهای بیشتری به منطقه می‌شود و این اقدام در پاسخ به تهدیدات ایران انجام می‌شود.(جزئیات بیشتر)

واکنش مسکو به تصمیم هسته‌ای ایران

 معاون وزیر خارجه روسیه در رابطه با این اظهارات و گزارش‌های منتشر شده تأکید کرد: «ما می‌دانیم که تا کنون تصمیم نهایی درباره استقرار احتمالی نیروهای بیشتر آمریکایی در منطقه گرفته نشده است و اینها صرفا افشاگری‌های اولیه و یک سری نشانه‌های علنی خاص است. اما به هر حال مسکو را نگران می‌کند».

ریابکوف در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با اظهارات اخیر سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نیز گفت، «مسکو عللی را که تهران را وادار به این اقدام کرده، درک می‌کند.»

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته (دوشنبه) در نشستی خبری در محل تأسیسات آب سنگین اراک (خنداب) تصریح کرد که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتاً تا ششم تیر از سقف ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهد کرد.

این اظهارات در ادامه روندی مطرح شده که ایران حدود یک ماه پیش در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای آغاز کرد و تأکید کرد، سطح تعهدات خود به این توافق را کاهش داده و در مرحله نخست، دیگر به سقف در نظر گرفته شده ذیل توافق برای ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین تولیدی خود پایبند نخواهد بود.

۱۸ اردیبهشت سال جاری و در اولین سالگرد خروج آمریکا از برجام، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این روز برخی اقدامات خود در برجام را متوقف می‌کند و به کشورهای باقیمانده در توافق ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و مالی فرصت داد.

ریابکوف در ادامه با اشاره به اظهاراتی که اخیرا وزیر خارجه آمریکا درباره ایران مطرح کرده، تأکید کرد: «اقدامات واشنگتن علیه تهران مدت‌های طولانی با هدف تحریک جنگ صورت گرفته است».

وی افزود: «مدت‌هاست که ما شاهد تلاش‌های مداوم آمریکا برای افزایش فشار سیاسی، روانی، اقتصادی و نظامی بر ایران هستیم. من بر این باورم که این اقدامات بیشتر تحریک‌کننده هستند و نمی‌توان آنها را چیزی جز سیاست عمدی برای تحریک جنگ قلمداد کرد».

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفته است واشنگتن «در حال بررسی طیف کاملی از گزینه‌ها علیه ایران است» که این شامل گزینه نظامی نیز می‌شود.

 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول