اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مردم آغاجاری تاوان اشتباه مسؤولان قبلی را می‌دهند

ساکن شهرستان آغاجاری که باشی به‌جز گرما و آفتاب داغ، قطع آب هم از طبیعی‌‌ترین مسائل روزانه است، مشکلی که برخی علت آن را اشتباهات مسؤولان قبلی شهرداری و آبفا اعلام می‌کنند و وعده حل آن را در آینده نزدیک می‌دهند.

مردم آغاجاری تاوان اشتباه مسؤولان قبلی را می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از آغاجاری، ساکن شهرستان آغاجاری که باشی به‌جز گرما و آفتاب داغ، قطع آب هم از طبیعی‌‌ترین مسائل روزانه است که بسیاری از مردم از اعتراض خسته شدند و به این رویه عادت کردند.

شهرستانی کوچک با بیش از 15 هزار نفر جمعیت که همه آن را با چاه‌های نفت می‌شناسند و یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های نفتی جهان به شمار می‌رود اما مانند دیگر شهرهای نفتی خوزستان مردم آن از کوچک‌ترین حق طبیعی خود محروم هستند.

احمد از اهالی آغاجاری می‌گوید: در طول روز فقط چند ساعت آب داریم و مجبور هستیم آب را در تانکر ذخیره کنیم که در زمان قطع آب استفاده کنیم.

وی می‌افزاید: شدت گرما در این روزها زیاد است و آب در تانکر بسیار داغ می‌شود و قابل استفاده نیست.

یکی دیگر از مردم آغاجاری می‌گوید: هر روز که پیگیر قطع آب می‌شویم اعلام می‌کنند که شکستگی هست و درحال تعمیر هستیم.

وی بیان می‌کند: مگر اصلاح لوله‌ها و شبکه آب در آغاجاری چقدر زمان می‌خواهد که هر روز مردم باید قطعی آنرا تحمل کنند.

روی شیرهای منطقه‌ای را شهرداری آسفالت کرد

عبدالهادی قنواتی رئیس اداره آبفا آغاجاری با اشاره به وجود ۴ هزار انشعاب آب در سطح شهرستان، اظهار کرد: علت قطع آب در شهرستان آغاجاری شکستگی لوله‌ها است که برای تعمیر آن‌ها مجبور به قطع آب هستیم.

قنواتی با اشاره به اشتباهات برخی مسؤولان گذشته آبفا و شهرداری آغاجاری، عنوان کرد: هر منطقه و محله دارای یک شیر مجزا برای قطع و وصل آب است که در سال‌های گذشته به دلیل سهل‌انگاری شهرداری و آبفا تمام این شیرهای مستقل محلات زیر آسفالت رفت.

وی افزود: اکنون برای رفع یک شکستگی کوچک مجبور به قطع آب کل شهرستان هستیم اما در صورت وجود این شیرها فقط کافی بود آب یک محله یا خیابان قطع شود.

رئیس آبفا آغاجاری با اشاره به اقدامات انجام شده، اظهار کرد: اسکله آب آغاجاری نوسازی شد و قراردادی به مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تصفیه‌خانه نیز منعقد شد که تا کنون ۷۰ درصد آن انجام شده است و در صورت اتمام آب با کیفیت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: تاکنون ۱۱ کیلومتر اصلاح شبکه شهر انجام شد و شیر منطقه‌ای نیز تعبیه شده است که در صورت وقوع مشکل و شکستگی فقط آب یک منطقه قطع شود.

قنواتی با بیان این‌که تا ۳ ماه آینده این مشکلات برطرف می‌شود: عنوان کرد: اکنون نیز با استفاده از دستگاه نشت‌یاب در حال یافتن شیرهای قدیمی هستیم که از زیر آسفالت خارج شوند و بازسازی شوند.

وی افزود: شهرداری آغاجاری در سال ۹۲ حتی بر روی درب منهول‌ها را نیز آسفالت  کرد که برای لایروبی فاضلاب به مشکل خوردیم و با استفاده از فلزیاب درب منهول‌ها پیدا شد و آسفالت تراشیده شد.

انتهای پیام/72065/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول