اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مرزهای کرمانشاه جزو مرزهای پاک کشور است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه یک استان ترانزیتی در زمینه مواد مخدر محسوب نمی‌شود.

مرزهای کرمانشاه جزو مرزهای پاک کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سرهنگ‌علی‌رضا دلیری در همایش «پیشگیری از اعتیاد»، با اشاره به اهمیت پیشگیری از اعتیاد، با اشاره به افزایش کشفیات و ضربه زدن به هشت باند قاچاق مواد مخدر، اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال، 668 کیلوگرم مواد مخدر کشف کرده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه مرزهای استان کرمانشاه مرزهای پاکی محسوب می‌شوند، گفت: ما قاچاق مواد مخدر به سمت عراق نداریم، در واقع استان کرمانشاه یک استان ترانزیتی در زمینه مواد مخدر محسوب نمی‌شود.

دلیری با بیان اینکه 70 الی 80 درصد جرائم به حوزه مواد مخدر برمی‌گردد، از دستگیری یک هزار و 85 نفر از ابتدای سال جاری خبر داد و بیان کرد: 33 درصد نیز در حوزه‌ پرونده‌های مواد مخدر،  افزایش را شاهد هستیم.

رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر استان با بیان اینکه از ابتدای امسال 905 خرده فروش دستگیر شده‌‌اند, از دستگاه قضایی خواست برخورد سنگین‌تری با قاچاقچیان و مواد فروشان صورت گیرد. چرا که قاچاقچی یک جامعه را از بین می‌برد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اهمیت کار فرهنگی، جمع‌آوری معتادان و لزوم برخودهای پیشگیرانه صحبت کرد.

*40 درصد از زندانیان مستقیم به خاطر مواد مخدر در زندان هستند

معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به هزینه بالای نگهداری زندانیان، افزود: 40 درصد از زندانیان مستقیم به خاطر مواد مخدر و 20 درصد از زندانیان نیز به صورت غیرمستقیم به خاطر عوارض و تبعات مواد مخدر در زندان هستند.

بهمن مرادی‌فر با اعلام اینکه سن اعتیاد در کشور پایین آمده بر لزوم برخوردهای پیشگیرانه و نقش سازمان‌های مردم نهاد در این خصوص تأکید کرد و از همگان خواست در مبارزه با اعتیاد منسجم و گام به گام و به صورت منسجم و مستمر عمل کنند و همچنین از رسانه‌ها خواست آموزش و پرورش را به عنوان یک رکن مبارزه با اعتیاد یاری کنند.

*بهترین راه پیشگیری، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است

فرماندار کرمانشاه نیز، افزود: درمان و پیشگیری 2 بحث مهم در رابطه با اعتیاد هستند ولی متخصصان پیشگیری را بسیار ارجح بر درمان می‌دانند.

فضل‌الله رنجبر تصریح کرد: در بحث پیشگیری از اعتیاد بهترین شعار و بهترین راه، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: بحث پیشگیری باید به‌عنوان یک وظیفه همگانی و در قالب یک بسیج همگانی شکل بگیرد و در جامعه نهادینه شود.

این مسؤول با اشاره به عوارض و خسارت‌های اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و...تصریح کرد: مبارزه با اعتیاد به عنوان عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها، باید محله محور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر نقش دوستان در کشیده شدن افراد به سمت اعتیاد، از لزوم آموزش به خانواده‌ها در زمینه چگونه زیستن و قانونمند شدن آنان سخن گفت و از خانواده‌ها خواست قدرت «نه گفتن» را به فرزندانشان بیاموزند.

رنجبر در بخش دیگری از سخنانش تقویت دین را در کاهش گرایش به مواد مخدر، مهم عنوان کرد تصریح کرد: برای مصون‌سازی جامعه از اعتیاد، آموزش قرآن و نهادینه شدن قرآن بسیار مؤثر است.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین تمرکز باید در حوزه نرم‌افزاری باشد، از لزوم برخورد با کمپ‌های غیرمجاز که معتادان را شکنجه و آزار می‌دهند سخن گفت  و از دستگیری چند نفر در این رابطه خبر داد.

وی در پایان سخنانش از خیران درخواست کرد در بحث پیشگیری از اعتیاد ورود کنند و از خانواده‌های معتادان و نیز محل نگهداری معتادان سرکشی کنند.

دبیر شورای همانگی  مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به قدرت رسانه‌ها در مباحث اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر، بیشترین مصرف مواد مخدر در استان را در مواد مخدر سنتی شامل تریاک و مشتقات آن و در رده بعد از آن, ماده مخدر «گل» اعلام کرد.

شمشیری با اشاره به هزینه‌های 12 برابری درمان اعتیاد نسبت به پیشگیری از آن، بیان کرد: در حوزه فرهنگی عقب هستیم و در مهدکودک‌ها و پیش دبستانی کار فرهنگی را شروع کرده‌ایم.

وی در در پایان سخنانش، گفت: یک مجتمع 9 هکتاری در کنگاور به منظور اشتغال و آموزش معتادان دردست بازسازی و نوسازی است.

*آموزش و پرورش در بحث پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در اولویت باشد

موسوی، معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از این همایش از عزم جدی و اراده راسخ آموزش و پرورش و در بخث پیشگیری از اعتیاد و اجرای طرح‌های مختلف در این زمینه از جمله طرح 20 هزار نفری «نوجوانان سالم»، توجه به مناطق آسیب‌پذیر با اجرای برنام‌های توانمندسازی توسط کارکنان آموزش و پرورش، اجرای طرح کنترل و پیشگیری از اعتیاد در 50 درصد از مدارس استان، اجرای طرح توانمندسازی اجتماعی با همکاری اداره‌کل بهزیستی در 200 مدرسه و اجرای طرح «خانه و مدرسه» خبر داد.

وی تأکید کرد: اگر در بحث پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، آموزش و پرورش در اولویت نباشد کاری از پیش نخواهیم برد.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای جوایزی از خانواده‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر، فعالان و سازمان‌های مردم نهاد عرصه مبارزه با مواد مخدر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول