اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عزم دستگاه قضایی در برخورد با فساد جدی است

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه عزم دستگاه قضایی در برخورد با فساد جدی است، گفت: برای نخستین بار اسامی افرادی را که در استان مرتکب جرایم اقتصادی شدند معرفی کردیم.

عزم دستگاه قضایی در برخورد با فساد جدی است

به گزارش خبرگزاری فاری از گرگان، هادی هاشمیان ظهر امروز در سخنرانی بین خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که آیت‎الله رئیسی با حضور خود در قوه قضاییه پیگیری کردند کاهش میزان پرونده‎ها در دستگاه قضایی است که متاسفانه بسیاری از این ورودی‎ها نتیجه عملکرد دستگاه‎های قضایی نیست و دستگاه‎های مرتبط دیگر و مردم باید برای کاهش میزان پرونده‌های کمک کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در همین پرونده تعاونی اعتبار که در سطح کشور اتفاق افتاد با بی‎تدبیری برخی از دولتمردان و دستگاه‎های مختلف موجب شد که سه میلیون پرونده به دلیل بی‌تدبیری وارد دستگاه قضایی شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: در پرونده شرکت پرهام که در شرق استان اتفاق افتاد با اقدام ویژه‎ای که از قوه قضایی پیگیری کردیم، توانستیم ظرف 6 ماه به این پرونده رسیدگی شود و امروز مجوز گرفتیم که دادگاه آن را به شکل علنی در استان  برگزار کنیم.

هاشمیان با بیان اینکه  پرونده شرکت پرهام سه هزار شاکی و 33 هزار برگ و 260 جلد پرونده دارد، افزود: 200 میلیارد توان اختلاس در این پرونده مطرح است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پرونده‎های ورودی به دستگاه قضایی برای اعمال دیگران است، یادآور شد: در قانون‎گذاری نیز ما مشکل داریم و بارها رئیس قوه قضاییه مطرح کردند که قانون‎گذاری منجر به تولید پرونده در دستگاه قضایی می‎شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در استان گلستان از قاضی‎های خوب و شجاع و امین برخوردار هستیم و تلاش کردیم که پرونده‎ها را کاهش دهیم و بتوانیم پرونده‎ها را با مصالحه حل کنیم.

هاشمیان افزود: بسیاری از پرونده‎های قضایی از احکام جایگزین حبس استفاده می‎کنند و تنها در سال 1397 بالغ بر  ۴ هزار و ۳۰۰ پرونده مجازات جایگزین حبس صادر شد و 22 درصد زندانیان ما در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال 1397، بر اساس گفته مسئولان قوه قضایی   ۱۷ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی شده، افزود: با احتساب پرونده‌های شورای حل اختلاف در سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده و این حجم پرونده منجر به اطاله دادرسی و کاهش کیفیت رسیدگی به این پرونده‎ها می‎شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان متذکر شد: برای کاهش پرونده‎ها از مردم کمک می‎گیریم و مردم در چند روش می‎توانند به دستگاه قضایی کمک کنند و نخست آن است که مردم در پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی را کمک کنند و اطلاعات مردم هرچقدر افزایش یابد پرونده‎های ما کاهش خواهد یافت.

هاشمیان افزود: در این راستا نشست‎های مختلفی را برگزار کردیم و با دانشگاه‎های مختلف استان انعقاد تفاهم داشتیم، 45 درصد از پرونده‎های مسن ما در سال 1397 کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد:فضای اداری دادگستری استان دوبرابر شده است و دیدارهای مختلف با مردم ارتباط گرفتیم و امروز نیز  قبل و بعد از نماز در مصلاهای نماز جمعه ملاقات‎های مردمی در نظر گرفته شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان یادآور شد: در دستگاه قضایی مثل سایر دستگاه‎های اجرایی کشور عزم جدی برای برخورد با فساد وجود دارد و برای نخستین بار افرادی که مرتکب جرائم اقتصادی شدند را با نام و نشان از طریق صدا و سیما عنوان کردیم.

هاشمیان افزود:اخیرا قاضی قلابی که در استان فساد زیادی داشتند دستگیر کردیم، همچنین افرادی را که به نام دستگاه قضایی و به نام کارمند سوء استفاده می‎کردند را علنی کردیم و عزم دستگاه قضایی با برخورد با فساد جدی است.

وی خاطرنشان کرد: 32  هکتار از جنگل و پنج هکتار از سواحل و ۵۵۷ هکتار از مراتع استان را در سال گذشته رفع تصرف کردیم.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول