اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

فارس من| تامین غذای دانشجویی در ایام تعطیل از طریق رستوران‌های مکمل است

معاون وزیر علوم در پاسخ به درخواست دانشجویان برای بازبودن سلف دانشگاه در تعطیلات، گفت: تامین غذای دانشجویی در ایام تعطیل از طریق رستوران‌های مکمل است که به این رستوران‌ها یارانه می‌دهیم تا دانشجوها بتوانند با قیمت ارزان‌تر و کیفیت مناسب غذا تهیه کنند.

فارس من| تامین غذای دانشجویی در ایام تعطیل از طریق رستوران‌های مکمل است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواستار باز شدن سلف دانشگاه برای دانشجویان خوابگاهی در ایام تعطیل شده‌اند.

این کاربران نوشته‌اند: «در تقویم رسمی کشور به جز جمعه ها، اکثر تعطیلی ها ماهیتی مذهبی یا انقلابی دارند، روزهایی مثل شهادت ائمه اطهار ، رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن اما دانشجویان خوابگاه ها در این ایام با چالش تامین غذای خود برای وعده های ناهار و شام مواجه هستند و به علت تعطیلی سلف دانشگاه ها مجبورند یا هزینه ای گزاف برای تامین غذای مناسب کنند و یا در آن روزهای خاص قناعت کنند و بارها مشاهده شده که تنها به دلیل تعطیلی سلف دانشگاه در این ایام، برخی دانشجویان به مقدسات توهین کرده اند، چرا که آنها این ایام را مسبب بی غذایی شان در فلان روز تعطیل می دانند. حال پیشنهاد می شود که وزارت علوم دستور به باز بودن سلف دانشگاه ها در ایام تعطیل را دهد یا امکان رزرو غذای کنسروی را در سامانه ثبت غذا برای دانشجویان خوابگاهی فراهم کند تا فشار کمتری به دانشجو در این ایام بیاید. همچنین پیشنهاد می شود در شهر هایی نظیر مشهد که دو دانشگاه بزرگ بیشتر ندارد آستان قدس رضوی که دارای غذای حضرتی است به دانشجویان این خدمت رسانی را در ایام تعطیل انجام دهد.»

*تامین غذای دانشجویی در ایام تعطیلی دانشگاه از طریق یارانه رستوران‌های مکمل

مجتبی صدیقی معاون امور دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که دانشجویان اعلام می‌کنند در تعطیلات رسمی که دانشگاه تعطیل است، سلف دانشگاه هم تعطیل می‌شود و هزینه غذای آزاد برای دانشجویان سنگین می‌شود، اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: هم در تعطیلات و هم در تابستان دانشگاه‌ها تعهد مستقیم ندارند.

وی با بیان اینکه در این ایام رستوران‌های مکمل دانشگاه‌ها فعال هستند، توضیح داد: رستوران‌های مکمل، رستوران‌هایی هستند که غذا را ارائه می‌دهند و بخشی از هزینه از طریق یارانه به آنها پرداخت می‌شود. 

صدیقی با بیان اینکه اعتبارات یارانه‌ای غذا در سال جاری بسیار محدود است، تاکید کرد: با این حال، تا این لحظه که من مطلع هستم، دانشگاه‌ها سعی کرده‌اند از طریق رستوران‌های مکمل مشکل را حل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی دانشجویان خواستار تسهیلاتی از جمله امکان رزرو غذای کنسروی هستند، گفت: روش این است که به رستوران مکملی که غذا توزیع می‌کند یارانه دهیم که قیمت مناسب باشد و دانشجوها بتوانند با قیمت ارزان‌تر و کیفیت مناسب غذایشان را تهیه کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سلف‌های دولتی که به طور عادی در طول سال تحصیلی فعالیت می‌کنند، طبیعی است که در تابستان‌ها نمی‌توانند فعال باشند، مگر اینکه ترم تابستانه وجود داشته باشد، زیرا آنها هم نیازمند آماده‌سازی برای سال تحصیلی جدید هستند و باید تنفسی به آنها داده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول