اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دعوت از بانوان اصفهانی به تیم ملی والیبال

مشخص شدن نفرات دعوت شده به تیم ملی والیبال بانوان، اولین مدال ایران از مسابقات دانشجویان جهان و خداحافظی روبن از دنیای فوتبال از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

دعوت از بانوان اصفهانی به تیم ملی والیبال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 14 تیر ماه علاوه بر این‌که در لیگ برتر فوتسال تیم‌های گیتی‌پسند و هایپر به تساوی رسیدند، اولین مدال کشورمان در مسابقات جهانی دانشجویان کسب شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ با اعلام سپیده‌سادات هاشمی سرپرست تیم ملی بانوان، اسامی بازیکنان دعوت شده به دهمین اردوی تیم ملی والیبال بانوان ایران مشخص شد، این اردو از تاریخ 16 تیر در کمپ شهید چمران آغاز می‌شود و تا تاریخ 31 تیر ادامه خواهد داشت.

مائده برهانی، شکوفه صفری، فرزانه مرادیان، فاطمه عنایت، شبنم علیخانی، ندا چملانیان، منا دریس‌محمودی و هاله متقیان از اصفهان به این اردو دعوت شدند.

✅ براساس اعلام پایگاه رتبه‌بندی باشگاهی جهان، تیم ذوب‌آهن با دو هزار و 874  امتیاز در جایگاه 253 جهان و دوم ایران قرار گرفت؛ سپاهان هم با هزار و 366  امتیاز و با سه پله سقوط در مقایسه با قبل، در جایگاه 528 دنیا و چهارم ایران قرار دارد.

در رتبه‌بندی مربیان نیز، علی‌رضا منصوریان، سرمربی تیم ذوب‌آهن با دو هزار و 290 امتیاز در رتبه نخست ایران و 259 جهان قرار دارد؛ امیر قلعه‌نویی هم با 888 امتیاز در رتبه 624 دنیا قرار دارد و دومین سرمربی برتر ایران است.

✅ از هفته نخست لیگ برتر فوتسال و در شهرآورد اصفهان تیم‌های گیتی‌پسند و هایپر به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان یک بازی جذاب و دیدنی دو تیم به تساوی 3 بر 3 رضایت دادند.

✅ مرحله سوم اردوی تیم ملی ووشوی بانوان در بخش تالو به میزبانی اصفهان در خانه ووشوی اصفهان در حال برگزاری است؛ در این اردو که برای آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا است، 16 ورزشکار از سراسر کشور حضور دارند که نیمی از ورزشکاران از استان اصفهان هستند.

✅ به مناسبت هفته کرامت، آئین رسمی بدرقه کاروان تجهیزات 60 باب خانه ورزش روستایی استان اصفهان جمعه 14 تیر ماه در جوار قبور پاک شهدای گمنام (گلستان شهدای اصفهان) با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد.

✅ فرهاد مجیدی سرمربی تیم ملی امید، معراج اسماعیلی از تیم ذوب‌آهن اصفهان را به همراه 29 بازیکن دیگر به اردوی تیم ملی امید دعوت کرد، این بازیکنان از 18 تا 25 تیر در اردوی تیم ملی امید که در تهران برگزار می‌شود، حضور دارند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ با برگزاری 5 هفته رقابت‌های مقدماتی لیگ کلت‌های والیبال، تیم‌های ایران، برزیل، فرانسه، روسیه و لهستان مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند و تیم آمریکا نیز به عنوان میزبان در این مرحله حضور خواهد داشت.

مسابقات مرحله نهایی به میزبانی شهر شیکاگو از 19 تا 23 تیرماه برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان بامداد امروز به این شهر پرواز کرد.

✅ رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای 13 و 14 تیرماه در شهر نورسلط کشور قزاقستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با چهار مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز و کسب 181 امتیاز بعنوان قهرمانی رسید، پس از تیم ایران تیم قزاقستان با 175 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد.

✅ دومین روز از سی‌امین دوره یونیورسیاد در ناپل ایتالیا در حالی دنبال شد که در تپانچه 10 متر مردان سجاد پورحسینی پس از ایستادن در رده ششم مرحله مقدماتی راهی فینال شد.

وی در فینال با امتیاز 216.6 موفق به کسب مدال برنز شد و ضمن ایستادن بر سکوی سومی، اولین مدال‌آور کاروان اعزامی ایران لقب گرفت.

✅ تیم ملی والیبال ساحلی ب ایران در دومین بازی مرحله گروهی جدول اصلی تور جهانی دوستاره چین مقابل تیم اسلوونی قرار گرفت که در پایان با نتیجه دو بر یک از حریف خود شکست خورد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ آلیسون بکر دروازه‌بان برزیلی باشگاه لیورپول پس از دو فصل حضور متوالی در فینال لیگ قهرمانان در نهایت در فصل 2018/19 با غلبه بر تاتنهام به همراه آنفیلدی‌ها به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافت.

این گلر در حال حاضر به همراه برزیل در کوپا امریکا با غلبه بر آرژانتین به فینال راه یافته است و در صورت کسب عنوان قهرمانی بی شک می‌تواند در زمره برترین های فوتبال در سال 2019 قرار بگیرد، رسانه‌های انگلیس از وی به عنوان نامزد مرد سال فوتبال جهان نام بردند.

✅ بالاخره بعد از شایعات و کش و قوس‌های فراوان فرانک لمپارد به عنوان سرمربی پسران آبی انتخاب شد تا وی پس از 5 سال دوری این بار به عنوان مربی به چلسی بازگردد. با تایید رسمی باشگاه فرانک لمپارد با قرارداد سه ساله به عنوان سرمربی جدید چلسی انتخاب شد.

کار در چلسی به عنوان مربی کار بسیار سختی است و اخراج مورینیو، اسکولاری، آنچلوتی و دیگر مربیان به خوبی نشانگر این ادعاست.

✅ آرین روبن ستاره هلندی باشگاه بایرن مونیخ رسما اعلام بازنشستگی کرد و از دنیای فوتبال خداحافظی کرد؛ وی در ترکیب بایرن مونیخ عملکرد درخشانی داشت و افتخارات فراوانی از جمله قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بدست آورد.

انتهای پیام/63090/هـ30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول