اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

قرارگاه‌های سپاه در خدمت مردم/ تمرکز بر 23 نقطه محروم و حاشیه‌نشین سمنان

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه قرارگاه‌های سپاه در خدمت مردم قرار دارند، گفت: تمرکز بر 23 نقطه محروم و حاشیه‌نشین استان سمنان برای رفع مشکلات مردم انجام شده است.

قرارگاه‌های سپاه در خدمت مردم/ تمرکز بر 23 نقطه محروم و حاشیه‌نشین سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ حمید دامغانی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح 250 پروژه عمرانی، اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی و اهدای 500 سری جهیزیه به زوج‌های جوان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت استان سمنان اظهار داشت: چندی است که محرومیت‌زدایی به برنامه اصلی سپاه تبدیل شده و محرومیت‌زدایی متن اصلی و رویکرد اصلی سپاه است و جزو برنامه‌های حاشیه‌ای نیست.

وی تصریح کرد: کار در سپاه فرصتی برای خدمت‌رسانی است و تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت خیران، مردم و مسؤولان برای رفع محرومیت اقدامات قابل قبولی صورت گیرد و خدمت‌رسانی سرلوحه کار در مجموعه سپاه قرار دارد.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار کرد: به همین جهت در مجموعه سپاه، سه قرارگاه متمرکز راه‌اندازی شده که یک قرارگاه کشوری و دو قرارگاه استانی است؛ قرارگاه استانی سپاه در حوزه زیرساخت‌ها در محرومیت‌زدایی اقدامات قابل قبولی ارائه داده است.

دامغانی بیان کرد: قرارگاه استانی سپاه، خدمات عمومی را به همه سطوح در استان سمنان در حوزه معیشتی، عمران و زیرساخت ارائه می‌دهد؛ اما چون موضوع اصلی استان سمنان آب است، بخش عمده‌ای از پروژه معطوف به مسأله آب خواهد بود.

وی تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در مجموعه سپاه راه‌اندازی شده و در استان سمنان نیز شکل گرفته و آثار مثبتی دارد؛ تمرکز این قرارگاه در سه دهستان بوده که مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی است.

توانمندسازی مردم در حوزه رفع محرومیت

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: این قرارگاه در پنج عرصه فعالیت دارد و کار علمی در امور اشتغال‌زایی، فرهنگی و عمران و زیرساخت مبتنی بر نیازهای واقعی در حال انجام است.

دامغانی بیان کرد: رویکرد اصلی این قرارگاه، توانمند کردن مردم در حوزه رفع محرومیت است؛ در مجموعه سپاه استان سمنان، قرارگاه شهید شاطری با تمرکز بر 23 نقطه محروم و حاشیه‌نشین تحت عنوان محلات اسلامی مشغول خدمت‌رسانی است.

وی تصریح کرد: نتیجه این همه اقدامات جمعی باعث شده تا سطح و روحیه خدمت‌گزاری در استان از درجه بالاتری برخوردار باشد و نماد علمی و عملی آن در سیل اخیر در چند استان کشور قابل رؤیت بوده است.

سپاه به نام حکومت و دولت در سیل در خدمت مردم بود

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان نیز در این مراسم اظهار کرد: ابتدای امسال چند اتفاق سخت برای مردم کشور رخ داد که نتایجی هم به دنبال داشت؛ یکی از آن‌ها سیل ویرانگری بود که در اوایل امسال بخش وسیعی از کشور را درگیر و خسارات زیادی را وارد کرد، منابع درآمدی مردم را تحت تأثیر قرار داد و زیرساخت‌های زیادی را تخریب کرد.

وی افزود: کلیپ‌های منتشرشده در روزهای اول بحران نشان می‌داد که مردم ناراحت و نگران هستند؛ چراکه حجم تخریب‌ها به قدری زیاد بود که مردم را دچار حیرانی و نگرانی کرد؛ اما اتفاق خوبی که رخ داد، آن بود که همه ملت در کنار هم قرار گرفتند و همه منابع به کمک مردم آمد و مردم دولت، حکومت و حاکمیت را در کنار خود دیدند.

استاندار سمنان ادامه داد: گروه‌های جهادی و جوان‌های رعنای علاقه‌مندی را که از استان سمنان برای خدمت به مردم لرستان آمده بودند، دیدم که به‌واسطه کار و تلاش آنان مردم آرامش گرفتند.

آشناگر بیان کرد: هنگام ورود به پل‌دختر و به‌ویژه محله‌ای که در اختیار گروه‌های جهادی استان سمنان قرار گرفته بود، ملاحظه می‌شد که زبان حال مردم این منطقه یکپارچه سپاس، تشکر و قدردانی از استان سمنان بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه خیران، نمایندگان و مسؤولان همه در کنار این مجموعه قرار گرفته و همه در یک صف واحد و به‌عنوان دست حکومت در آنجا حاضر شده و سپاه نیز به نام حکومت و دولت در خدمت مردم بود.

استاندار سمنان ادامه داد: از تلاش و همت همه در بهسازی مناطق سیل‌زده تشکر می‌کنم و امیدوارم که خداوند توفقی دهد تا این به‌عنوان یک طرح پایلوت و ارزشمند از تعاون و مشارکت گروهی در سطح کشور و در مواقع بحران به انجام رسد.

آشناگر با بیان اینکه  بی‌تردید هر جا همدلی و همفکری باشد، جلب رضایت مردم ممکن می‌شود، گفت: انقلاب ما مردمی و انقلاب مستضعفین است و هر چه به این مردم کمک کنیم، باز هم کم است.

وی تصریح کرد: از اقدام به‌جا و پسندیده سپاه در تأمین جهیزیه برای زوج‌های جوان صمیمانه تشکر می‌کنم؛ قصد اصلی ما از حضور در این برنامه این بود که هم به عزیزان خدا قوت بگوییم و هم از همه کسانی که در این زمینه و همچنین در مدیریت بحران با دولت همکاری کردند، تشکر کنیم.

به گزارش فارس؛ این آیین با حضور استاندار سمنان و معاونان او، فرماندهان ارشد سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و اصحاب رسانه و با سخنرانی سردار حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول