اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

مراکز و واحدهای پیام نور خودگردان می‌شوند

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در راستای توانمندسازی و توسعه منابع انسانی خودگردان می‌شوند.

مراکز و واحدهای پیام نور خودگردان می‌شوند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه پیام نور، حسن علیزاده معاون اداری،مالی و عمرانی این دانشگاه در نشست مدیران اداری و مالی استانها که امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: نیروهای رسمی و پیمانی بر اساس ردیف استخدامی دارای پست هستند و امسال نیروهای قراردادی نیز بر همین اساس ساماندهی خواهند شد و پست های موجود، به آنها اختصاص می یابد گرچه که اکثریت همکاران دارای شناسه از سازمان امور استخدامی کشور هستند.

وی از راه اندازی سیستم نقل و انتقال الکترونیکی دانشگاه در سال 98 خبر داد و افزود: با راه اندازی این سیستم انتقال نیروها با نظم بیشتری صورت می گیرد و کسانی که تمایل به انتقال از مرکزی به مرکز دیگر را داشته باشند، پس از ارزیابی سیستمی و در صورت وجود پست خالی منتقل می شوند.

وی انتصاب پست های کارشناس مسئول و رییس اداره به بالا را مبتنی بر توانمندی لازم فرد برای احراز پست دانست و اذعان داشت: از این پس این انتصابات از حالت سلیقه ای خارج خواهد شد و فردی پست های مذکور را احراز می کند که شرایط و توانمندی لازم را برای آن پست داشته باشد.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور بهره وری و چابک سازی سیستم را یکی دیگر از برنامه های مهم در سال 98 دانست و افزود:  بر این اساس پست های موازی که در ساختار فعلی دانشگاه کاربردی ندارند غیرقابل تخصیص خواهد شد.

وی بر لزوم اداره مراکز و واحدها به صورت خودگردان تاکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از مراکز و واحدهای دانشگاه اقدامات خوبی برای کسب درآمد مستقل داشته اند و دیگر مراکز و واحدها نیز باید در این راستا گام بردارند.
 علیزاده پایدارسازی منابع و تنوع بخشی به درآمدها در دانشگاه پیام نور ضروری خواند و گفت: کمیته دانش بنیان و سرمایه گذاری تشکیل شده و در حوزه آموزش های آزاد و شرکت های دانش بنیان باید به شکل منسجم تری وارد شده و اقدامات موثری انجام دهیم.

وی با عنوان اینکه دانشگاه اغلب امور مربوط به استانها را به آنها تفویض اختیار کرده است، افزود: تلاش این است که دانشگاه به سمت کسب درآمدهای پایدار و متنوع حرکت کند و وابستگی به درآمد عمومی به حداقل برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول