اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

جذب نیروهای توانمند، دغدغه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان

رویداد علمی بین رشته‌ای IEC به همت دانشجویان دانشکده صنایع دانشگاه صنعتی شریف با هدف تسهیل فرآیند جذب نیروی با کیفیت برای شرکت‌های دانش بنیان از طریق شناسایی توانمندی‌های آن‌ها در یک چالش واقعی طراحی و برگزار می‌شود.

جذب نیروهای توانمند، دغدغه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان جذب نیروهای توانمند و ارزیابی آن‌ها قبل از استخدام است. بسیاری از شرکت‌ها به دلیل عدم توفیق در پیدا کردن نیروهای مناسب خود ناچار به پرداخت هزینه‌های بعدی و پایین آمدن سطح کیفی محصول خود می‌شوند.

یک سیستم ارزیابی مناسب با گزینش بهتر نیروها به پیشگیری از این مشکلات کمک شایانی می‌کند. همچنین آشنایی دانشجویان با شرکت‌ها باعث افزایش تمایل آن‌ها برای همکاری آتی با شرکت خواهد شد.

رویداد IEC یک مسابقه علمی بین رشته‌ای است که به همت دانشجویان دانشکده صنایع دانشگاه صنعتی شریف با هدف تسهیل فرآیند جذب نیروی با کیفیت برای شرکت‌های دانش بنیان از طریق شناسایی توانمندی‌های آن‌ها در یک چالش واقعی طراحی و برگزار می‌شود.

در این رویداد ابتدا دانشجویان علاقمند و گزینش شده در یک فرآیند سه روزه آموزش داده می‌شوند و در ادامه با قرار گرفتن در یک چالش میزان استعدادها و مهارت‌های مختلف حرفه‌ای آن‌ها سنجیده می‌شود. اولین دوره مسابقه IEC در حوزه‌ی علوم داده و جمع سپاری مالی برگزار شد و در دوره دوم مباحث تحلیل داده، قیمت‌گذاری، تخمین تقاضا و به طور کلی تصمیم‌گیری داده محور مورد توجه قرار گرفته است.

مخاطبان اصلی مسابقه دانشجویان رشته‌های صنایع، علوم کامپیوتر، کامپیوتر، برق، مدیریت و دیگر رشته‌های مرتبط هستند که هدف مسابقه آموزش و ارزیابی آن‌ها در حوزه‌های تحلیل داده‌ای است.

تاکنون حدود ۷۰۰ نفر در پیش ثبت نام این مسابقه ثبت نام کرده‌اند و اکثر آن‌ها از بین دانشجویان صنایع، کامپیوتر و برق هستند.

رویداد امسال قرار است بعد از گزینش افراد توانمند تـر با حضور ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از دانشجویان نخبه کشور از دانشگاه‌های برتر تهران در 17 تا 21 تیرماه برگزار شود.

مسابقه از دو بخش کارگاه و چالش علمی تشکیل می‌شود که شرکت‌کنندگان طی دو روز با شرکت در کارگاه‌های آموزشی در حوزه برنامه‌نویسی، داده کاوی و قیمت‌گذاری و ... برای مسابقه آماده می‌شوند و در دو روز بعدی به رقابت در این حوزه می‌پردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول