اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مهمترین بازیگران اقتدار صنعت فضایی ایران شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: مهمترین هدف این سازمان تبدیل اقتدار به قدرت اقتصادی است که مهمترین بازیگران آن شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

مهمترین بازیگران اقتدار صنعت فضایی ایران شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی در حاشیه مراسم افتتاحیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی که صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت:‌در نقشه جامع علمی کشور جایگاه ممتازی برای صنعت فضایی و توسعه هوا فضا دیده شد که به تبع آن در دستور کار سازمان فضایی نیز قرار گرفته است. 

وی تأکید کرد: خوشبختانه در این صنعت جایگاه خوبی داریم و صاحب اقتدار علم و فناوری هستیم اما مهمترین هدف ما تبدیل این اقتدار به قدرت اقتصادی است که مهمترین بازیگران آن شرکت‌های دانش‌بنیان هستند امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد استفاده از قلمرو فضایی برای ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و مردم باشیم.

همچنین علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اسناد بالادستی مختلف و بخش‌های سازمانی به توسعه هوا فضا تأکید شده که با توجه به بخش‌های زیرساختی هنوز به بلوغ در این بخش نرسیده‌ایم. این نمایشگاه و جلسات این چنینی در راستای این هدف برگزار می‌شود که صندوق به دنبال تأمین مالی دقیق‌تر به شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فعال در حوزه فضایی است. 

وی اضافه کرد: با رویکردی که در سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی وجود دارد، امیدواریم بخش خصوصی نیز در این حوزه توسعه پیدا کند و مردم از منافع این کار بهره ببرند. البته صندوق نوآوری و شکوفایی در هیچ حوزه‌ای برای ارائه خدمات محدودیت مالی ندارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول