اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بهره‌گیری از تکنولوژی گوانگ‌ژو برای توسعه بخش کشاورزی گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: بخش کشاورزی گلستان در بخش ادوات نیاز به تکنولوژی روز دنیا دارد که سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند در بخشی از شهرک‌های صنعتی استان گلستان اقدام به تولید ادوات کشاورزی با تکنولوژی روز دنیا کنند.

بهره‌گیری از تکنولوژی گوانگ‌ژو برای توسعه بخش کشاورزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مختار مهاجر عصر امروز در نشست مشترک مدیران شهرداری گوانگ‎ژو چین با مدیران شهرداری گرگان و مدیران اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان در زمینه کشاورزی، دامپروری و شیلات در 14 نوع از محصولات مقام اول تا سوم را به خود اختصاص داده و این مهم زمینه خوبی را برای همکاری بین گرگان و گوانگ‎ژو ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه 80 نوع محصول کشاورزی در گلستان تولید می‎شود که می‎توانیم آن را صادر کنیم، بیان کرد: در کنار صادرات محصولات تولیدی، به بسیاری از محصولات نیز نیاز داریم که باید وارد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: برای توسعه روابط و افزایش همکاری‎ها پیشنهاد می‎کنم با مسؤول مستقیم بخش کشاورزی در گوانگ‎ژو نشست‎های مشترکی داشته باشم تا زمینه فعالیت شفاف‎تر و همکاری‎ها بیشتر شود.

مهاجر تولید گیاهان دارویی را از جمله ظرفیت‎های استان گلستان برشمرد و تصریح کرد: از بین هزاران نوع گیاه دارویی 210 نوع گیاه دارویی با مواد مؤثره بالا در گلستان امکان تولید دارد که می‎توانیم به صورت مشترک با گوانگ‎ژو شهرک صنعتی ویژه گیاهان دارویی ایجاد کنیم و از این طریق ارزش افزوده را بالا ببریم.

وی یادآو شد: روزانه حدود 800 تن مرغ در استان گلستان تولید می‎شود که در حال حاضر برخی از بخش‌های آن از جمله پَر و پای مرغ به چین صادر می‎شود و ما می‌توانیم صادرات مرغ به این کشور را گسترش دهیم و در مقابل نیاز استان گلستان به ذرت را از طریق واردات از چین تأمین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: در استان گلستان به‌دنبال توسعه گلخانه هستیم و براساس اطلاعات به دست آمده کشور چین در حوزه گلخانه توسعه و پیشرفت خوبی به دست آورده که می‌توانیم از دانش و تکنولوژی این کشور برای توسعه گلخانه استان گلستان استفاده کنیم.

مهاجر بیان کرد: بخش کشاورزی استان گلستان در بخش ادوات نیاز به تکنولوژی روز دنیا دارد که سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند در بخشی از شهرک‌های صنعتی استان گلستان اقدام به تولید ادوات کشاورزی با تکنولوژی روز دنیا  کنند و در این راستا به ما کمک کنند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: کشور چین کشور پیشرفته‎ای است و بین صنعتگران ایرانی و چینی ارتباطات و همکاری‎های خوبی وجود دارد.

حسین طلوعیان افزود: نیازهای صنعتی هر بخش و هر استانی با توجه به توانمندی‎های آن استان تعریف می‎شود.

وی متذکر شد: صنایع نساجی، رنگرزی، توتون و سیگارت، تولید داروهای گیاهی، صنایع تبدیلی، فرآوری محصولات باغی و سیب زمینی، تولید لاستیک‎های سبک و سنگین و تولید کاغذ از جمله صنایعی است که در استان وجود دارد و در حال تولید است.

انتهای پیام83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول